Onsdag... I bland...

Kan inte rå för de ibland kommer den där osäkerhet känslan tillbaka, den känslan jag jobbar bort hela tiden.
Fanns en tid då jag inte orkade se mig i spegeln mer, en tid då jag såg ett (kan inte ens förklara de såg) ett par ögon på ett ansikte utan liv, där jag bara ville blunda för att slippa se mig själv. Tyckte jag var ful, gräslig ottraktiv.. Trött och sämst i världen..!!

Den tiden var jobbig den var hemsk, den var tung, jag var så trött att jag inte ens orkade hålla i dusch slangen... Men den dagen jag tappa den tre ggr å varje ggn jag tog upp slangen och den kändes som ett ton, förstod jag också att jag måste ha hjälp!! Var på väg utför..
Där var jag för ett tag sen.. Och kan med glädje säga att det inte är jag idag... =)) Tog hjälpen och växer sakta men säkert. Fast ibland klantar jag till saker mer än nödvändigt.. but hej thats me..!
 
Har försökt och jobbar hela tiden på att bli bättre... Men ändå så kommer de där svaga in, den där rädslan..
Man e så duktig allt för duktig på att råda och styra å tipsa andra att man glömmer sig själv ibland...
Viktigast är ju faktiskt sig själv!! När man själv mår bra mår andra bra...
Men för den saken kan man ju inte alltid vara stark..

Och hur kommer de sig att så många ofta låter sig styras av upplevelser man varit med om förr??? Inklusive mig själv att saker som hänt tidigare och man vet i hjärtat inte kommer hände en nu, får en att tänka tillbaka...TÄNK OM!! E ju så dumt, kan bli galen på mig själv... Varför kan jag inte bara förstå att männsikorna i min närhet ÄLSKAR MIG .. Dom tycker om mig för den jag är... och nog typ tycker jag är bäst i världen..;)

Jag har inte så många vänner (vilket är självvalt) Har hellre få och rikgita än flera å bara på "låtsas"
Har absolut inte heller problem att få nya vänner då jag är en glad, framåt tjej.. med lite knasig humor..
Dock umgåst jag med dom som e rakryggad och ärlig ...för de e enklast så.
Hatar gorm, skitsnack och annat fjant..
Gillar människor som har moral och etik i kroppen. Som har vett att behandla andra som man själv vill bli behandlad.
Givetvis kan man göra bort sig, klanta till saker och alla e värd en andra chans.

Men man märker snabbt när någon menar allvar eller så inte?
Ska nån dag göra en speciell sida för alla mina nära och kära.. Som förstår mig som jag kan ringa till dygner runt, där jag inte behöver förklara mig dom VET..!! Tack för att Ni finns...

Nu ska jag hämta grannen vi ska ner och köpa raketer, sålde ett gäng barnkläder idag för att få råd, vilket känns sköönt för min vilde 6 åring har ju nu längtat så mycket.. =))
Dock hatar jag själv å panga..hihi! Men de löser sig e man mamma är man.. :D

Solen skiner vart en timmes promenad med stavar, en omelett till frukost och lax och grönsaker till lunch.. Jag är en dag närmre mitt mål..
Den dagen jag har nått mitt mål ska jag här lägga ut min vikt vid start tillfälle...

Kan dock avslöja att för några år sen vägde jag 141 kg, de ni!!!
De gör jag inte idag, har ju gått ner en hel del av de *STOLT*

Men nu ska resten också bort... Vill i ett par vanlig jeans och en kort kjol..:D

Förresten.. kom på en sak...
En klok tjej sa åt mig, JENNIE ta inte för dig mer än du hinner med, se istället och tänk på allt du åstadkommit, sååå satans SANT!!
Så är de ju.. man kan inte ligga steget före jämt man måste pausa mellanåt och bara känna efter...

Blir spännade ikväll får jag nog en ny utformning av bloggen....D`s snälla dotter ska hjälpa mig... TACK!! TACK!!

Förresten i helgen ska jag vara hemma och grejja och vara ute och grilla.. .härligt härligt..!! Fast längtar väl ihjäl mig efter M förstås.. men vi får ju några dar av nästa vecka ihop...

Kram på Er alla som orkar läsa till slutet.. =))

Kommentarer
Postat av: Jossan

Man blir stark av saker och ting man gått igenom och man färgas mer än man tror av det som har hänt, vare sig det är i barndomen eller senare.

Har ju alltid gillat dig Jennie så du förtjänar det bästa =)

Ibland tänker jag på hur kul vi hade under hela mellanstadiet tillsammans, ja och inte att glömma under högstadie tiden ;-)

Trevlig att få läsa din blogg!

2009-04-29 @ 17:24:05
URL: http://lillaego.blogg.se/
Postat av: Dessi

Du skriver såååå bra, och som sagt av alla de "misstag" man gör så föds de också nå nytt man lärt sig av sina misstag:)

Vi kommer att fixa våran vikt vi kommer bli "snygga" snart men vi får inte ha så bråttom, men jag vet vännen vi kommer klara våra mål och drömmar...

Tack för att du är min vän!!

2009-04-29 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0