Nyvaken..

Eller rätt så nyvaken... =) Vakna 8.21...Tittade på klockan, vände på mig tänkte inte behövde jag upp redan... KISSNÖDIG!! Upp, Kissa, Dök i Säng... PIGG!! De var de..SÅ nu har jag precis intagit frukost, grubblat över min övervikt, sett nyheterna och hunnit avverka några låtar... =))

Hade en mysig kväll med gubben igår, vi hade tänkt fiska men de spöö regna..=((
Funderar på att åka å plocka lite blåbär.. =))
Men vetta katten åt vilket håll man ska åka, e ju så många Thailändare här som rensar i trakterna...

Fattar NI de är mittiveckan dag!! Alltså lika länge till helg nu som de var från helgen...

Just ja fick en tid till läkaren den 27/8 .... Uj lite nervöst men har fan bestämt mig, får kosta va de kostar vill..
Hur satan kan man ha en sån här satans fett jävul i sig, som bara tar över en..=( Tillåta sig gå upp...
Ska erkänna en sak, när jag är ledig så här och barnen är borta kan jag fundera över min kropp så mycket att 75% av tiden tar över.. Får ågren och knut i magen. Framför allt för jag sviker mig själv genom att äta och inte lyckas hålla de jag går ner.
Är som skönt då Magnus kommer från jobbet och man får skratta...Slipper tänka på de...Den mannen kan alltid få mig på bra humör... =))))

Jag skämms då jag skriver de, men så är de!! Det är bara fakta!
Har ju bestämt att jag ska sluta ljuga för mig själv i den mån de går..=) Dessutom tror jag att dom flesta med grav övervikt mår dåligt över sig själv fast dom inte erkänner de, man drar extra i tröjan..bara för att man hoppas de inte ska synas lika mycket... eller försöker köpa tre storlekar för stort för de inte ska synas (fast nu e de svårt hitta för stora kläder) :P

Nåja... Nu e jag ju ett steg närmre detta beslut och de kommer jag genomföra även om vissa inte gillar de, de är mitt liv och jag vill leva lycklig och länge.. :))
Vet ju att dom som oroar sig mer är dom som också bryr sig om mig mest.. =) Och bara är rädd om mig och att något ska gå fel...

Men har läst på så mycket nu att jag är 110% säker på vad jag gör.. och alla fördelar de ger... =)
Och de är faktiskt inte hela livet man kan leva på de, man måste sen göra sitt eget arbete för att inte gå upp...
Men har man en dag tagit sig ner och får in rutin på att träna och hunnit vänja sig vid små portioner m.m så ska det fixas sig, kommer bli stenhård koll. Får jag chansen tänker jag då fasiken inte tillåta mig själv och bli som ett hus igen.

En dag ska jag stå i mina 38a byxor.. :D:D Hålla min älskling i hand ge han en stor PUSS och förklara för han att de är han som får mig att må bra, tordas och att han stöttar mig så..=)) Fast beslutet om OP är helt mitt eget och han älskar mig liiiika mycket om jag e fet el smal... (vill bara tillägga de) så Ni inte tror jag gör detta för någon annan än mig själv..!!

Bortsett från övervikten har ju aldrig mått bättre än nu..:) Är så lycklig har hittat en man jag vågar tro på och vill bygga framtiden med...Men de har jag ju sagt förr.. :))

Nu ringde C från Ä-byn...

Får uppdatera senare...

Kramar!!

Pussar till alla Er som älskar mig... =))






Kommentarer
Postat av: Jossan

Av vad jag förstår har du verkligen tänkt över ditt beslut och då finns det ingen återvändo tycker jag. Jag tror helt och fullt på att det kommer bli bättre - har en fd kollega som gjort en förminskning av magsäcken ( hon hade oxå kört på diet efter diet och likn men inget som lyckades ) och hon kunde säga med 100% garanti att operationen var det bästa hon gjort.

Ger dig alla lyckokramar i världen på att det kommer att gå bra!



ps. tittade på gamla kort hos pappa när vi var upp och kom över foton på dig och mig när vi gick ut 6:an på Lunda. Herreguuu så man såg ut men vi var ändå så söta och oförstörda ;-) Lilla Emely var med på ett av korten - så söt i en underbar liten klänning och pippitofsar i håret.



2009-08-12 @ 10:33:08
URL: http://lillaego.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tack..=) Jaaa jag detta beslut jag tagit känns riktigt rätt denna ggn, och levande bevis och få höra deras tankar har hjälpt mig mycket.. Haha jasså?? dom korten hade jag velt se.. =))) Visst var de vi som köpte snickarbyxor å högklackat om jag int minns fel?? ;) Hoppas Ni njuter av ER semester...:))) Kramar!! Tack för dina kloka ord..

2009-08-12 @ 18:11:33
URL: http://familyrock.blogg.se/
Postat av: Jossan ( igen ):

jooo vi köpte exakt likadana snickisar och grå tröjor med huva ( som vi beställde fr Haléns om jag inte minns fel ). Kommer du ihåg att vi gick på "movies" klädda i denna outfit, som två tvillingar - oskiljaktiga ;-)

det är så mycket man minns och har roligt åt idag, fn så mycket skoj vi hade alltså!



STOR KRAM!!

2009-08-12 @ 21:04:16
URL: http://lillaego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0