Sweet..

Ännu en dag snart till ända, har varit seg halva dagen inte bra och vara ledig..*S*
Kom på idag har bara en vecka kvar av jobbet...=( Känns suuurt, trivs ju såå bra...

Väl hemma vart de lite rester lasagne..
Sen var jag å hjärtat och handla... Fick ju de stora kylskåpet igår... Såg så tomt ut då sakerna kommit på plats men vette rackarn om de ser fullare ut nu.. *S*  Slukar mycket de där.. :)
Men skönt är de med plats och man kan ha mer ordning och reda...Sen var ju min gubbe så söt då han ställde i ordning de, DAMN gillar min arbetande karl.. *S*

Ikväll var vi oxå Åsele by evning, crusait runt och kikat vem som bor var, gäller ju hålla ordning på kåkarna i stan.. :D
E så mysigt ibland glida med bilen.

Saknar mina barn massor.. Även om man får njuta och göra de man vill så e det tomt kan inte hjälpas.

Mös ner under täcket och kikade unga mödrar på femman. Ibland när jag ser såna program ser man verkligen va olika alla tänker.. :) Va gäller barnuppfostran. Något jag med kan fundera på är bara för att dom  är unga så är de som att de ska vara skönare att vara barnledig än för oss som är äldre. Det säger dom i alla program, såå skönt bara släppa allt jag är ju trots allt ung!! Är de verkligen nån skillnade på gammal och ung vad gäller de??!! Man är ju lika mycket förälder..
Skillanden är ju att man uppskattar tiden på annat sätt.. =)

Nu sitter vi och kikar på film på sexan fortsättning på american pie, dom filmerna är rätt skojiga ibland.

Alltså kan ingen ändå ge mig en utmaning el tips om hur fasiken jag ska lyckas.. Lyckas gå ner i vikt törs knappt banta mer ju... Man blir så besviken på sig själv när man inte lyckas..
Om en vecka är de första mötet med läkaren hoppas bara de är en vettig läkare man kan prata med och kan öppna sig för. Öppna sig är inte alltid de enklaste.
Läkaren jag hade i Umeå var suverän.  Har nog aldrig mötts med sån förståelse.
Men om en vecka vet jag ju va svaret blir.. =)

Nä nu ska jag ila och lägga mig under täcket igen...

Ha en fin kväll alla..!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Oj! svårt att tänka ut något bra för att tappa vikt, har ju inte bantat själv så detta kanske inte ska komma från mig ;-)

Men är det något du tror att du kan utesluta från kosten - tex fikabröd, godis, de värsta kolhydraterna eller det farliga vita brödet etc.

Blir du sugen kan en morot el frukt stoppa sötsuget ( jag vet det låter ju inte alltför smaskigt men jag tror man kan lura kroppen bara man knaprar på nåt ). Kanske frukt/bär i form av en god smootie om sötsuget är som värst. Man kan ju äta hur bra som helst utan att det ska bli trist, kanske bara behövs att man tänker om när man handlar. Goda såser kan man ju faktiskt ändå göra fast med bra produkter i.

Vitt kött såsom kyckling är ju bra och någon gång rött kött och du gillar ju fisk så det är ju bra. De kanske är tillbehören till maten man måste ifrågasätta och göra nyttigare. Annars tror jag faktiskt inte på att banta bara på att lägga om sin kost. Men det kanske är lätt för mig att säga som inte har varit överviktig...



Jag hoppas iaf att mötet med läkaren blir bra och att det ger dig kraft och hopp om att det kommer lyckas. För det tror jag.



Många kramar.

Jossan

2009-08-23 @ 13:23:48
URL: http://lillaego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0