YL!!

Ohhhh har såå ont i ryggen, el snarare träningsvärk.. :) Från halva ryggen ner till baksidan av knäna...
Åkte och plockade blåbär igår, el snarare testade åka för att sen inse hemma ger mest..:)))
Skogen är som rätt tom iallafall i närheten då thailändarna är här och tjänar pengar.
Så jag tog stövlarna knata ner här vid Magnus hus och plockade ..:D Fick nästan en full hink sen var jag slut... heheee!!
Och loooooooovar de känns idag, känner mig som 100..:D
På jobbet har dom haft väääldigt skoj åt mig och mina stonkande.. Sen säger dom andra dagen är värre.. =/
Nåja inge ont som inte har gott med sig har ju mina bär..:D:D

Har lagat strömming och hemgjort mos till middag idag på jobbet, gissa om jag vart sugen??!! Mumma, asså jag håller nog på att bli pensionär!!!! All sån mat som jag HATADE som ung glider gärna mer än gärna ner.. =(( Alltås e jag GAMMAL ELLER??!! Please säg att de inte är så... ??!!!

Här hemma blir de dock matjessill och färsk potatis, de e götti de med..:)
El hemma och hemma, är ju som mest hos Magnus..Fast vet NI?? Snart är detta mitt hem med!! Alltså på riktigt jag och barnen ska flytta in... *GLAD*
Känns spännade, roligt, pirrigt.. :) Och alldeles underbart, att jag ska få min egna lilla familj under samma tak.. De var den förändringen jag prata om tidigare.. :)

Idag när jag promenera hem över bron från jobbet så fick jag en stor släng av saknad efter barnen, kan som inte hjälpas att de blir tomt då dom inte är med mig.
Tänkte på de barn älskar en ovillkorligt..!! Spelar ingen roll hur man gör och hur arg man än är så älskar dom ju en.. Man är ju deras trygghet..Och en sak är säker Emanuel och Elina är dom som får mig stå, även om vi måste jobba på saker så vet jag att dom har jag alltid, dom kommer stå vid min sida och de är för dom man lever. Att få se barn växa upp och höra deras skratt och hur dom lever upp. Det är värt allt slit i världen.
Man lär sig mycket om sig själv då man får barn, hittar så många sidor hos sig själv som man inte trodde fanns. Barn kan konsten... ;))

Fick en ggn frågan hur kommer de sig att man kan tycka de är kul att var förälder när man är arg så mycket (vissa åldrar är så tro mig de vet nog de flesta föräldrar) den kunde jag inte svara på. Man måste vara förälder själv för att förstå.Samtidigt fick jag en tankeställare. Eftersom jag inte har nån näära vän i närheten med barn i samma ålder kan man ju ibland fundera om man är annorlunda om man gör helt fel m.m. Men de är jag inte! Alla går genom dessa perioder, självklart på lite olika vis då alla barn är olika.
Livet är ju som i olika perioder och va man gör av dom är ju helt till en var.
Småbarns förälder är en tid av gråa hår, skratt och gråt. Men ACK så mycket lycka med. Tonårs perioden kan jag ju inte svara för än.. Men känns som tiden går så fort nu att man snart är där....
De kan man väl se på sina föräldrar än idag? Att i deras ögon e man ju som alltid liten..haha!!

Emanuel och Elina, små vildisarna..JAG SAKNAR ER!!

Snart kommer gubben hem.. ska gå och ta in tvätten och märka den medan jag väntar..köpte ju två säckar kläder åt Elina för ett tag sen.. och de är myyycket kläder...*S*
Så jag har lite och göra.. :)

Kramar!!





Kommentarer
Postat av: Jossan

du har bara fått en vuxnare smak, that´s it ;-)

vet exakt vad du pratar om, jag trodde tex att jag aldrig i hela mitt liv skulle tycka om eller för den skull äta surströmming men se på mig nu - äter den mer än gärna och det är bara så MUMS! fattar inte riktigt detta men så är det haha.



Och stort GRATTIS till att du/ni ska bli sambos =) jättekul att höra och ni verkar passa alldelens utmärkt ihop. Njuuut och jag önskar er all lycka med sambolivet. Det finns ju inget bättre än att få flytta ihop och alltid ha varandra nära.



Kram.

2009-08-13 @ 17:57:11
URL: http://lillaego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0