Nu så...

Har det återigen vräkt ner snö hoppas bara den verkligen får stanna nu. Blir tokig om de inte är nå snö i jul.

Idag har jag fått ihop skostället jag köpte då jag var i Umeå i fredag och shoppa lös lite..:) Var lite stort så få se var jag ska ställa de så det blir fint i hallen.
Dammsugit, fixat lunch vart och handlat och lite annat smått och gott har de oxå hunnit bli.

På tvn rullar förlossningskliniken favvo serien på eftermiddagarna.
Såg just en som ska föda som aldrig haft en enda koll under graviditeten kan inte förstå de?? Nu ligger hon sex v för tidigt och ska föda och dom vet inget om den lille/lilla. Tur man bor i Sverige där sjukvård är i princip gratis.
Roligt oxå att se vad annorlunda förlossnigar dom har i USA mot för i Sverige här får man ju inte epidural för sent för man ska känna krystvärkarna ordentligt i USA verkar dom ge de hela tiden och förlöser med kjesarsnitt på en ggn vid minsta lilla sak.

Jag skulle vilja bli barnmorska tänk vilket underbart arbete..:) Få vara med i något av de störsa en människa kan uppleva. Synd bara det är så otroligt lång utb.

Förresten var de någon som såg Svenska hjältar igår?? Gud vad tårar de trilla då denna lilla 10 åriga tjej steg fram och visade hur hon vänt sin mobbning till något bra.
Vissa barn är helt otroliga, från att först vara helt utstött till att kunna förlåta och vara vänner med dom som plågat henne.
Hon kommer nog ta sig långt livet. Hoppas verkligen inte mina barn kommer bli utstött fy fasiken!
Ibland kan jag bli arg på mig själv som tar för mig så dåligt i livet finns ju så mycket som bubblar under ytan som jag skulle vilja göra. Men man är för FEG!

Nä nu ska jag koka lite te och vårda min lilla hals som bränner och njuta av snön som faller utanför fönstret.

Kramar J




Kommentarer
Postat av: Jossan

mmm har också noterat att de verkar vara epidural hela vägen på förlossningarna i USA - de kan ju inte ens krysta ut ungen när det är dax.

Ska egentligen inte se såna där program men jag känner iaf att det ger lite mer att vara förberedd inför även om vår sjukvård ser helt annorlunda ut.



såg Hjältegalan igår jag med - jag böla som en fontän vid varje prisutdelning vill jag lova ;-) de finns en del hjältemodiga människor och tur är väl det. Såna behövs verkligen -de som gör skillnad.

2009-12-15 @ 16:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0