Sooov Morgon...

Gud vad det är skönt att få dega i sängen, varför ska jag stressa upp. Har inga barn, inget jobb jag ska upp på, så varför ska man då INTE få ligga och gosa i sängen =) Det är så skönt. Med tanke på att man är småbarnsförälder så har ju inte sovmorgon varit aktuellt dom senaste åren är väl därför man njuter så nu när man kan!
Jag behöver inte ge två barn och mig frukost inte klä inte stressa på dagis. Bara VARA! Men TRO MIG självklart saknar jag mina barn och skulle inte orka ha lyx jämt! Blir ju trist det med i längden. Men barnen verkar då ha så kul så det är ju skönt att veta.

Vaknade av att gubben var hem och la i eld i spisen han tycker nog inte jag ska få sova mer än till åtta helst. Men jag e vuxen å gör som jag vill ....;)

Var ut en sväng me vovve visade återigen minus 30 grader men bara låta näsa bli röd och bege sig ut. Skönt komma in i värmen för att få ägna sig åt tvätt högen, den tar aldrig slut!
Duktiga jag vädrade ju sängarna och dammsög dom igår plus att jag bäddade rent med mina nya sängkläder. Finns väl inge härligare än att krypa ner i rent och fint.

Idag vet jag inte rikgit va jag ska hitta på hade tänkt skotta upp snö runt huset som isolering men vart ju så f*rbannat kallt!
BLir väl en promis ska kasta ett brev på lådan.

Vad ska NI äta för gott på nyår då??
Här lutar de för friterat, mumma!!

Vill Ni veta en sak ??
Idag för ett år sen var de dagen innan jag och Magnus träffades för första ggn. Jag tog nämligen bussen hit dagen för nyårs afton, karln var så nervös att han kräktes..för lilla mig!! Hehee!!
Sen var man kvar en nästan en vecka.. Skratt!!

Tänk va man hunnit på detta år.
Träffat en ny kärlek, flyttat från Umeå till lgh i Åsele till hus i Åsele, köpt skoter, Emanuel har börjat sexårs skola, barnen har bytt dagis, Syrran ska ha barn, Dessi har blivit mormor, jag har gått ut skolan. Säkert massor av saker jag glömt!
Men snart börjar ett nytt år med nya spännade saker hoppas bara de blir lika bra som detta fast får gärna vara lite lugnare är alltid så mycket dramatik runt min familj..haha!! Dock tänker jag inte ta upp dom jobbiga sakerna nu utan bara se framåt.
Ska bli spännade att se vad 2010 ger.

För alla Er som just nu inte har något att göra slå på kanal 4 det är tjorven..:) Vilket barn har inte sett vi på saltkråkan?? Så sött.

Nä nu drar jag filten över fötterna innan de är dags gå in och hämta ved.
Pussar på alla i de avlånga landet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0