En liten liten spermie..

DET var jag för lite mer än 32 år sen..
Vann en tävling, började växa för att sen komma ut (Ja ni vet var) ..
Sen börjar livets gång...
Tänk finns inte en enda människa (om man int är syskon då) som får samma typ av råd, tankar uppfostran mm..
Det man får då är faktiskt grunden till hur man ska ta sig genom livet och jag vet inte men är de så att man ändå trots man tänker man inte ska göra samma så är de så djupt rotat att man trots allt har en tendens och bli som sina päron el iallfall som dom tyckte och tänkte man skulle bli.

Fast å andra sidan syskon lyckas ju oxå olika trots dom har samma föräldrar.
Man gör ju trots allt sina val och man har ju olika smak.
Det är som lustigt det där!
Fast nånstans inombords sitter värderingarna man har med sig och speglar och visar sig på ett el annat sätt.

Min syster gör ju allt rätt medan jag gör de mesta tokigt.. :)
Liksom börjar bakåfram fixar och trixar och försöker bli..
Kan bli tokig på mig själv ibland, varför inte allt bara ÄR.. :)

Inom mig är jag ganska orolig, varför jag är de vet jag inte riktigt..
Vissa dagar är bättre än andra. Vissa är hemska. Kan ha sån oro att magen knyter sig, det syns inte på mig då de kommer men det känns.
Dom dagarna behöver man en Kram men samtidigt skämms man ju för varför oroa sig för något som inte finns?? !! Haha..

Ibland undrar jag om allt som händer alltid är mitt fel om det är mig de är fel på, varför är de alltid jag som ska ställa till med de stora problemen?
Varför kan inte människor förstå att jag tar illa vid då jag får kommentarer och ord som gör mig mest ledsen men istället blir till ilska (för gråta ska man ju inte) man ska vara stark. Så exploderar man istället..
Skulle vara skönt med någon som backar upp en och kan sätta sig in i de jag känner och kanske förstå varför man reagerar som man gör.. el åtminstone kan lära mig att tygla mig lite och bara kicka bort de, men de är oxå jobbigt.
För de kan svida och göra ont.
Kom på att vore Nice med en röd liten mini jennie på ena axeln en som sa åt mig nu har du rätt att bli arg och en vit som satt på andra axeln som sa du är bra! Du gör rätt...
Så man visste hur fasiken man ska vara och bete sig och hur man gör för att få rätt känsla när rätt känsla ska ut.. :))
Jag e som inte normal nånstans men finns ändå dom som älskar mig.. Ni gör de bra!! =)

Blääääääääää nu e jag sur Magnus gled in med ett vrålåk på gården och jag fick inte åka.. =( FÖrmodligen har han lagat den men åh va jag blir sugen..... SUCK!!
De luktar avgas ända in.. :))

Nä nu ropar barnen ska inte skriva mer..

Ha det bra.. :))






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0