Redan Tisdag....

Barnen är i badet och jag har dammsugit och hängt upp gardiner i mitt köksfönster...
Emanuel har sovit som en stock till klockan NIO!! herreminskapare... =) Pojken är helt slut men inte så konstigt heller han e ju faktiskt sjukis.. =// Nåja märks inte på han men tur han fick sin medecin.

Sitter och små längtar efter min gubbe, han jobbar för fullt som vanligt.
Börjar stadga mig här i mitt åsele nu..

Eftersom jag har rätt lugnt nu ska ni få en lite beskrivning av Åsele med mina egna ögon (lite ironi i de som kommer också)
för den som int fattar skoj! =))

Mitt Ljuva Åsele!!

Kör med högerregel annars smäller de fort!!
Man har konstant träningsvärk då alla som kör förbi Hejjar (och jag har än int lärt mig vem som kör va för bil)
I Åsele blir man oftare bjuden på en grogg/öl än en kopp kaffe
Man kan parkera lite var man vill och hur man vill (tror inte de finns nån lapplisa)
Polisbilen ser man nån ggn i veckan på sin höjd och då blir man nyyyfiken
Ambulansen hinner på restaurang och äta och dom hinner svälja maten, crusa runt stan m.m
Man behöver inte låsa om man inte absolut vill men gör man de tittar folk
ALLA restaruranger här serverar öl, inte dumt skrov å en kall bira.. =))
Vackra vatten överallt
Man hälsar på varann i trapphuset och var man än går så får man prata
Alla med småbarn bor i hus (avundsjuk)
Alla barn har i princip minst en skoter och 4 hjuling
Nästan alla aktiviteter som finns är gratis el för en struntsumma

Nu kom barnen upp får se va som mer kommer fram i mitt nya Åsele projekt.. men ångrar inte en sekund att jag flytta hit heeela jag är så mycket lugnare.
Trivs toppen med att bara måsta gå på IcA för att hitta de jag söööker.. :D

Nu ska jag fixa lunch stuvade makaroner och köttbullar står på menyn

Seee Yaaa!!


Magnus du får alltid mitt hjärta slå dubbla slag!!



Kommentarer
Postat av: Jossan

Din beskrivning låter minst sagt avstressande, man längtar uppåt när man läser den. Lugnet är ju trots allt något man saknar i en storstad.



Kram.

2009-06-10 @ 11:36:08
URL: http://lillaego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0