HooooT...HoooT....

Phuuu va varmt, kan då frivilligt stå för att värme inte e fullt min grej, jag njuter mer av sommar kvällar då solen gått ner och man kan vara ute och pyssla på i lugn och ro.
Helgen har varit full av fart, Magnus har gjort en super fin grill plats... =))
Hoppas vi får inviga den i helgen som kommer.

Jag har rensat lite i rabatterna men finns mycket kvar att göra men skoj är de.

Elina har fått en studsmatta. Gissa om stumpan är lycklig?????
Hon stod heeeeeeela dagen igår til jag tvinga henne i säng... *S*
Det sista hon sa var att imorron bitti när jag vaknat ska jag HOPPA! Hehee så sött...
Kul när man gör dom lycklig.

Jag trivs bra här men kan erkänna att mina känslor kan vara lite upp och ner just nu, kommer nån tår här och var.
Jag vill leva så här, de är min dröm. Och kan skriva de här att Magnus är den man jag skulle vilja leva med för evigt, de tvivlar jag inte en sekund på.
Men nu så här i början är de ju jobbigt.
Har ju faktsikt dragit upp barnen från allt de dom är van, den miljö dom känner igen. För att flytta hit och bygga upp ett nytt liv. Visst vet jag att mina barn kanske är för mamma kär och man märker speciellt på Elina att hon e väääldigt mammig.
Men jag gör mitt bästa, man måste ju tänka på att dom är bara 3 och 5 och just nu går genom något stort. Dom måste få tid att anpassa sig, fråga och vara nyfikna. Precis som dom ska lära sig nya regler och va som gäller här och där.

Dessutom behöver jag bli lite hårdare med dom eller hur man ska säga?? Jag är för snäll.. Men de är tufft.. En kick i arslet behöver jag å lite i ryggen så jag verkligen ger dom både kärlek och en bra uppfostran och dom måste förstå att mamma inte försvinner. Men jag är trots allt den enda riktigt trygga punkt dom har. Men man ser riktigt hur dom vill ha kontakt med Magnus, Elina försöker alltid sitta nära han bara för att få lite kontakt. De e sött men för han blir de nog för mycket. Svårt de är SVÅRT!!  Dom får ju absolut inte känna att dom är i vägen samtidigt som man vill dom ska klara sig själv. Emanuel gör ju som han gör springer bakom. Det kan han ju inte göra hela tiden!
Utan han får vara med när de går och måste ta ett Nej som ett Nej!

Ni fåt inte ta de här på fel sätt!! Jag ÅNGRAR INTE Mina barn, dom är min källa min kraft och mitt liv och de är ju Magnus med nu, han ger mig så mycket och gör mig så lycklig. Men de jag ångrar är valet vem jag skaffa dom med, varför hade jag så bråttom.
Men gjort, gjort. Nu har jag min solstrålar och jag har gett mig FAN på att ge dom de jag kan, från dom förutsättningar jag har. Eftersom jag inte lyckats nå vidare på arb fronten och inte e så rik får jag ge dom andra upplevelser samma som de lilla jag ger Magnus, försöker jag hjälpa han med städ och disk och plocka. För han ska få tid till sånt han tycker e roligare.
De är va jag kan ge nu.

Sen har vi ju min stackars Magnus som tycker de är jobbigt, vilket jag helt och hållet förstår!!
Jag kan ju bara hoppas och tro att han kan vänja sig och jag får njuta tills vi vet vad framtiden säger.
För som jag känner för han har jag nog aldrig gjort.
Men ska inte ljuga man märker på han att han tycker de är tungt.
Gör mitt bästa för att alla ska kunna trivas ihop och måste ju tro på att snart blir de lugnare. Men de är inte lätt alla ggr.
Han är ju van att vara själv och ha sina saker och göra som han gör.
Inte ha en sex åring som vill vara med och få lära sig fråga och iakkta...

Nåja vi får se va framtiden ger... Får hoppas på de bästa..=)

Just nu bubblar potatisen ska äta rester från gårdagen då jag gjorde mysmiddag med kålpudding och rabarber paj.
Min mage kurrar har inte ätit nå lunch idag man blir inte så hungrig av värmen. En stoor fördel så man kanske går ner den vikt man har.
Så mycket som jag går nu så lär man då bli smalare vilket känns skööönt!!

Vi fick följa och åka brandbil, gissa om barnen tyckte de var spännande?? !! =))

Emanuel drömmer om att få åka i Magnus Corvette han ville så gärna idag att de kom små krokodil tårar, han älskar ju allt vad bilar heter.
En dag blir nog kanske hans dröm sann..=)

Näää nu ska jag kolla till kottarna..

Kramar till alla!!

Kommentarer
Postat av: Dessi

Vet du gumman, de kommer ordna sig med allt och allt kommer kännas lättare och bättre nu när du får börja jobba och barnen får börja på dagis:) Du är världens bästa mamma och du tänker alltid på barnen i första hand, du ser alltid till att dom har de bäst.....Kramen bananen

2009-06-02 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0