Nöööff!!

Så har man tagit svinflunsa vaccin då..:) Det vart en stor pärs! Emanuel är fruktansvärt sprut rädd. Min käre son hade ju panikångest där inne..  =( Smet och grät så han inte kunde andas, ville spy. Men bestämde mig till slut att vi fick hålla fast han. För hellre de än att jag förlorar han i något som de finns vaccin mot.
Vi var tre som höll fast och en fjärde som tog sprutan ute i korridoren!!
URK man känner sig hemsk men vad göra?? Vi tog ju tid på oss och prata, prata, gick ut och tog luft men han total vägra. Det värsta är att han måste ju ta en till!!!
Elina var då tuff, gick in med bestämda steg satt sig i mitt knä sen vart de lite vägrarna men fort var de gjort.
Dessutom fick man ju en leksak.. :)

Kalaset igår vart super lyckat. Elina var som en sol, jättenöjd med alla presenter för att inte prata om den rosa prinsess tårtan lilla gumman fick.. :)))
Det vet då alla om att hon minsann fått en sån. Kommer nog in bilder på pixxen så småningom.
Skönt nu när alla kalas är avslutade för det här året. 
Bara jul kvar.. :)) 

Var firar ni jul i år då?? 

Själva ska vi stanna i Åsele kände att jag ville vara här och bara mysa på första julen vi bor här. Det är ju nackdelen med att ha släkt öööverallt. Man skulle helst kunna klyva sig på mitten..;) 
Ev blir vi nog bjudna till M´s bror med familj isånnafall äter vi nog där öppnar en del klappar för att ta resten hemma sen i lugn och ro.. =) 
Jag älskar ju egentligen juldagen då allt e avklarat de finns massa rester och man bara får njuta. 
Vara ute och busa i snön, glida runt lite med bilen och ta en lång promenad. 

Ikväll kommer de nog inte bli så mycket gjort, jag är total slut.  Kanske jag med håller på att bli sjuk med tanke på att jag sov från tio igår kväll till sju i morse och känns som jag inte fått en blund!

Nä nu ska jag kika på barnen dom dansar till Mora Träsk så de ekar i huset.

Kramar!
 


Kommentarer
Postat av: Jossan

men huvva vad spruträdd stackarn :-(

nålar är verkligen hemska!



Kul att höra att allt gick bra med kalaset och att lilltjejen blev nöjd.

Ja bara julen kvar nu :-) Vi ska fira hemma, alltså i Sthlm - blir nog inga resor uppåt förrens kanske till påsken. Man vet ju aldrig vad som kan hända fram tills jul och nyår nu ;-)

2009-11-18 @ 16:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0