Måndag...

Så var de ny vecka.. :)
Idag har lilleman varit på skolan så jag och fislisa har varit hemma.. Har varit och packat ner lite saker och tagit hit till huset ..För att sen hänga in och vika in i alla garderober..  
Vädret är kanon så barnen var ute och lekte hela eftermiddagen med sina vänner som bor grannar med oss..

Nu på kvällskvisten har jag varit ute och rensat lite i rabatterna och satt i solcellslampor som ska lysa mysigt på kvällen, håller oxå på att tömma en av dammarna för att få fint till våren. Den här sommaren har jag ju fått överblick om var de växer och hur de växer och vilka blommor som finns. Så till nästa vår ska jag driva upp eget och plantera få till de fint på gården. De tar ju sin lilla tid men allt blir som roligare nu när man vet att man ska bo här.

Fick just ett samtal några som tar min lgh från den 15e så nu är de bara packa, packa, packa för att sen städa och besikta.. :) Flyttningen är ju ingen fara men fyy fan för å städa lgh.. =( E sååå trist..
Men får ju halva hyran så de är ju toppen.. :) Så snart är vi riktiga sambos..:)

Imorron kommer älgköttet som ska packas bara en si då där hundra kg.. ;) Dom hann ju skjuta två äglar i helgen. Tydligen får man inte raka sig förrän man skjutit så min gubbe börjar bli ganska skäggig *Skratt* FÅ se hur långt de hinner bli ;) Nåja de kittlar ju fint .... *S*

Nä nu ska jag lata i soffan och vänta på min gubbe som kommer hem från brandövning har gjort lite mackor åt han i kylen om han är hungrig..sen blir de väl lite mys vid tvn innan de är dags för sängen, blä va dagarna går fort.

Kramar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0