Mmmmmm...

Ge en kram då man som minst behöver den..
Glöm inte bort att ge uppmuntran, se till att få ensam tid, njut av varanda.
Ligga bara nära, håll om varann..
Lägg barnen tidigt gör bara en mysig middag på tu man hand.
Släck tvn, slå av tele, data mm, tänd ljus och prata...
Varma ord på sms. Dom tre orden Jag Älskar Dig (kan vara ganska viktigt för mig)
Överraskning.

Det är några av sakerna som jag tror på för att behålla gnistan vid liv, förhållandet varmt. 
 
Något som jag oxå anser viktigt är ordet FÖRLÅT, för man kan såra varann på olika vis då man är olika människor ..men för att man ska fungera ihop så är det ordet viktigt ibland. Är ju trots allt så man lär sig av varann genom att göra vissa misstag, om ni förstår hur jag menar??!! Många tycker de är svårt att säga förlåt det gör inte jag. Tycker förlåt är något av de finaste man kan säga. Då man förstått att man gjort den andra ledsen.

Har Ni några bra tips på hur ni håller erat vid liv??
Man glömmer lätt saker i vardagslivet med små barn, jobb och allt annat som hör till.
En familj tar mycket tid, men när de känns som tyngst och när man åker bort lite från varann då ser man ju oxå va mycket mysigt man har. Även ibland då det känns som tungt är ju stödet från sin partner det bästa.Längtan hur skönt de är att få komma hem till den man älskar. Saknar man inte den man tycker om och inte tycker de är skönt och komma hem..då har man nog inte rätt livspartner tror jag??!! Eller??!!
Samma sak med foton, man kan kika på dom och le, minnen..Påminnas..

Många av mina vänner (de flesta) har varit tillsammans med sin partner måånga år och när man ser dom mysa ihop på soffan efter alla år ser så där härligt nykära ut så förundras jag.. :)
Jag hoppas verkligen jag och Magnus kommer hålla ihop. Trivs så bra med han trots våra små duster.. :))
Beundrar min gubbe gör jag, även om han är bend mellanåt.. Skratt!!
Vill se mig själv om tio år fortfarande kunna krypa nära han och bara vara, mysa, göra tokiga saker.
Hoppas verkligen det är min tur på lång, härlig kärlek. Men som sagt tiden får utvisa...
Ingen vet ju?!

Varma Kramar!!







Kommentarer
Postat av: Jossan

jag är helt med dig i att man behöver vårda sitt förhållande, annars blir allt väldigt lamt mellan varandra och man förlorar lätt gnistan som behövs.

har märkt att det är de små sakerna som betyder mest, som att ge varandra komplimanger, uppskatta varandra, säga "jag älskar dig" minst en gång om dagen - de försöker vi göra båda två.

Samt att göra saker ihop bara vi och att prata om dagen som varit, kommunicera överhuvudtaget för att lättare förstå varandra. Och det kan ta tid så att prata är bra =) Att överraska varandra när man minst anar är ju oslagbart!

Vet att jag fortfarande kan förvånas över Robban efter 7 år tillsammans - shit det där hade jag aldrig förväntat mig typ...det är en härlig känsla!



det är viktigt att ha sånt tänk som du beskriver så man inte glömmer varandra i vardagen. Att man kämpar för det som är värt något och som verkligen ger resultat i det långa loppet.

2009-09-22 @ 16:51:11
URL: http://lillaego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0