Ny Vecka..

Idag är de sol, trodde de skulle regna eftersom de gjort de varannan dag den senaste tiden men nää då..=)
Dock är de väldigt kallt ute, var bara två grader i morse vid sju då jag steg upp..
Nu måste man snart fram med lite varmare kläder åt barnen..

Har precis beställt kläder från cellbes skulle ha ett par byxor men råkade slinka ner ett par rejäla vinterskor åt mig, två par byxor och en tröja åt Emanuel. Han behöver verkligen byxor så jag onödig beställde inte.. ;)
I Åsele finns de ingen affär som säljer barnkläder vilket e lite synd finns tydligen dom som testat driva butik men det funkar inte.. =/ Annars hade jag startat en! :)

Igår rensa jag lingon (är inte klar ÄN) men det är så härligt öppna frysen och man har bär, älgkött och röding.. :)
Mums mat.. :)
Rena rama delikatessen ju..
Tänk vi som nästan bara åt korv å köttbullar förr...

Magnus kom ju på den smarta iden att vi skulle börja göra matsedel och igår kom han på att barnen får oxå bestämma varsinn dag varje vecka..
Så Emanuel tog Pizza och Elina köttfärsås.. :) Roligt då man frågar barnen dom blir lite ställda men jag tyckte de var super gulligt av han. Min gubbe kan.. ;) Han är så duktig med barnen och kämpar på trots dom tjatar och tjatar...
Emanuel fick ju följa på skjutbanan igår med dock vart de ingen skjuta för banan var bokad.

I veckan ska jag grejja med min loppis som går av i helgen.. :) måste ju bli av med lite dubletter och annat sånt man sparat på..
Hoppas bara de kommer mycket folk och shoppar... :)

Magnus åker ju och jagar nu varje helg, så han får njuuuta..:) Det han gillar bäst ... Ska bli spännade att se om dom får nån Älg... Dock blir de ju lite tomt, tur jag har barnen.. :) Även om jag kan erkänna att jag längtar efter soovmorron... =)

Hur ska Ni göra?? Ska ni vaccinera Er för flunsa el inte???

Nä nu ska jag baaaaada...

Ha det gött !!


Pjuss..!!





Kommentarer
Postat av: MrsP

Omtänksam man du har och verkar vara en bra förebild för barnen som det låter.



Flunsan ja, riskgrupper var äldre och gravida och de skulle få förtur men samtidigt vet de väl inte vad biverkningarna är just för gravida. Så jag vet inte, jag ska iaf ringa min barnmorska och kolla läget.

Annars känner jag mig inte direkt nojig över den oavsett hur mycket de hausar upp den i media. Några 1000 dör i "vanlig" flunsa/virus varje år bara i Sverige så jag vet inte...men klart man stannar hemma vid minsta tecken såsom jag hoppas andra här på mitt jobb skulle göra. Respekt.



Kommer du vaccinera dig själv och/eller barnen?

2009-09-07 @ 09:42:52
URL: http://lillaego.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0