Oj!! Läste just...

... Misstänkts ha dödat stulen get... Någon som tydligen vart sugen på lite getkött till grillen el??? Vad kan man annars vilja ha en get till .... :P ;) Fast enligt killen själv hade han bara köpt köttet på stan..hahaa normalt el?? Förlåt, stackars get så klart men man funderar ju??!!

Nää säger då de, tur man bor i Åsele här finns bara fina djur med pälsen kvar, vill man ha kött får man gå på affären..:)
El skicka ut gubben på lite jakt (under hösttid då) fast ikväll ska han tydligen och jaga bäver!! =) Tror aldrig jag smakat de köttet, känns som de ska vara segt men tydligen inte. Så få se va han kommer hem med? Dock så tycker jag dom är så söt så.. :)
Men har lärt mig en sak på skolan (restaurang skolan) då jag fick ta hand om en hel tjäder att de var bara jobbigt till man fått bort fjädrar och huvud.. Groteskt, ja visst! Men så sant som de är sagt. Efter man fått bort allt de (söta på fågeln) vart de ju bara kött, kött. Rovdjur, JAG??!! JaVisst..:D Vegitarian kommer jag aldrig bli.

Annars då?? Sonen är som sagt hemma, MYS! Medan lilla syster är hos sin pappa, än verkar hon då ha jätteskoj. Har shoppat kläder och nya crocs..:) Jag och manne panne ska köpa fredags mys och kika på talan. Han lär väl slocka i soffan så mycket som han är ute och cyklar.

Har fixat en kycklingsallad till middag, MUMS!!

Ha en trevlig helg!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Jossan

en riktigt gethistoria ;-)



ja nu hörs vi inte på en vecka men ta reda på adressen till stället ni ska bo på så ordnar sig resten.



Puss å kram!

2010-04-25 @ 22:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0