LCHF Recept...

Hittade denna på en sida, den MÅSTE jag testa, ser ju jättegod ut.. =)

Enkel Falsk Lasagne

Ingredienser:

500 g köttfärs
4-6 morötter
ca 1-2dl chreme freche
ca 1dl grädde
2 små förpakningar mozzarellaost (eller en stor)

paprikapulver
kajenpeppar
salt
svartpeppar

(Jag "höftar" oftast med råvarorna vid tilllagning av denna rätt)

Gör så här
Stek köttfärsen och kryda efter smak (jag vill ha starkt).
Skala och skiva moröterna i slantar och låt koka till de är nästan färdiga. Blanda i chreme frechen samt grädde i köttfärsen utan att koka den.

Lägg ett lager köttfärs i en smord ungsform, lägg sen de avrunna nästan fördigkokta morötterna på och smula över mozzarelan, sen resten av köttfärsen strö över ost. Sätt i mitten av ugnen i 200 grader tills morötterna känns färdiga och osten fått färg.
Avnjuts med en härlig sallad.

Kommentarer
Postat av: Dessi

De lät sjukt gott de måste jag prova :)

2010-01-12 @ 19:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0