SUCK!! Skam den som ger sig;)

Gjorde nyss ett långt fint inlägg så skulle jag skicka iväg, va hände??!! JO nätet hade ju brytit.. !!
Så gör väl ett nytt försök.

Sjukdomar, sjukdomar! Är inte barnen sjuk så är hundarna, Emanuel går ju på sin kur med pencellin dock är han ju som friskare nu bara de att magen är kaputt. Ni vet ju hur de kan bli då man ätit medecin ett tag.
Igår började Trixi väsa hon har fått kennelhosta, en väldigt smittsam "förkylning" hos hundar.
Det är typ som människans kikhosta. Hon har hostat hela natten och väst. Stackars liten.
Bara vänta nu på att Affe börjar dessutom ska dom inte träffa andra hundar på en månad.
Nåja finns inge att göra mer än att försöka hålla dom lugn, hur man nu gör de med en 12 veckors valp..:P

Har varit duktig idag med, bara ätit sånt med Max 5 kolhydrater, fett och götta.. ;)
Dock ska jag erkänna att jag druckit pepsi max det innehåller ju inga kolhydrater men sötningsmedel, så vet inte vad i kroppen som händer då man dricker de??
Vart en promenad i rask takt med Affe med, dock vet NI ju hur de är att gå med han hundar dom ska sniffa och pissa ööööverallt.
Tur människo hanar bara sniffar ibland, fyar man dom då blir dom ju skamsna (läs sura) ;) Men ge dom en biltidning är dom ju nöjd igen.. :)

Elina var till tandis idag det gick jättebra förutom lite missöde då hon skulle bedöva, salvan som gör att tandköttet domnar hade inte värkat nog. SÅ då vart hon rädd och vifta till. Såg hur tandis vart rädd!! Och fisan börja blöda lite. När tandis sen bedövat klart tappa hon bedövningsprutan på Elina, tänk om den träffat ögat el så..Hemska tanke!!
Räddast vart dock jag.. :P Är man mamma så är man!
Dessutom e jag fjantigt, sjukt rädd för att gå dit, mår illa bara jag stigen innanför dörrarna. Men de får man ju inte visa åt sina små. Bara styrka och berömma dom.
Nåja nu är de fixat iallafall och får verkligen hoppas att hon inte har samma svaga emalj skada på sina "vuxen" tänder, finns en liten risk för de.

Förutom de har jag funderat över skor då jag var ute och gick. Har ju ärvt av min farmor att trampa med utsidan av foten (syns int men känns) så jag behöver bra skot som håller dom raka. Undra om man kan fixa nå typ av inlägg så jag går mer rätt. När jag trampar så här och går mycket har jag en tendes till att få inflammation i hälsenan och de kan jag gärna klara mig utan.
Ska klura på de.. :P

Va ska NI hitta på i helgen då?
Själv e jag sugen på skoterkörning om väder tillåter el en tur till Mio möbler. Kom på om jag super ner gubben tar han med kredit kortet.. ;) haha!! Nä skämt och sido drömmer ju om ett nytt köksbord så vill mest bara kika.
¨
Dessutom måste jag fixa och göra av med julklappen..:P Läängtar så att få nya syn och slippa brillsen. Ska testa linser har jag bestämt mig för.
Blir nog snyggt då ansiktet blir smalare igen.

HAHA förresten kom å tänka på de då jag var ute på promenixen att fattar NI!! SÅ många ggr som jag bantat under mitt liv och gått ner så har jag säkert gått ner minst en och en halv människa sammanlagt. 
Har ju haft rätt stora viktminskningar med jämna mellanrum för att äta upp mig igen =(
Det som jag funderar mycket på, det är ju ett missbruk! För att bryta de måste man ju hitta andra lösningar. Hur man hanterar de, mat måste man ju ha varje dag.
Vill ha smarta och konkreta tips.
Längtar iallafall till vår lilla trixi kan följa med ut på sköna långa promenader.
I helgen ska Elina följa i vagnen med mig blir mysigt rå om henne lite och bra extra vikt att dra framför sig.. ;)

Nää gött folk!

Natti på Er!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0