Dooogi!!

Kvällens övningar är klara..:) Gick bra som vanligt även om hon var riktigt på toppbus humör..:P
Ska försöka att åka in lite mer centralt i veckan och öva med henne där det finns lite mer störningar för Trixan så vi får jobba på och träna in lydnad.
Gå fint var ingen riktig övning på det viset utan man bara använde samma metod som kontakt (kika ögonen och mata med godis) och hon följde riktigt bra.

Just nu sitter jag och ser de obligatoriska Grey! Just nu pratar dom om gammal kärlek och att man kan känna sig hel med någon. Hur vet man egentligen när man är hel med någon?
Hur kan man bli hel med någon? Och när/om man är hel med någon är man alltid lycklig då el? Vad är de viktigaste för att få ett förhållande att fungera? Haha många funderingar!
I ett förhållande ska man nöjja sig med bra el ska man känna bäst?! Menar i ett förhållande kan ju inte alltid bäst vara bäst hela tiden. Man har väl alltid något man stör sig på hos den andre el? Om man inte stör sig är man hel då kanske? hehee!! Ge mig svar någon på alla min små hjärnfunderingar..:P

Nu till något helt annat! Har faktiskt gått två kvällar denna vecka med stavar imorgon ska jag återigen handla in stenålderskost mat, för den kosten funkar ju! Det vet jag. Få se hur länge jag klarar denna ggn men hade gärna velat gå ner lite till dopet i Juli.. :) Och med den kosten kan man ju äta gott på kvällen utan att få riktig fet ångest!
Jooooo de har jag ju glömt säga med, jag har ju fått nya brillor bara de att när jag hämta dom för en vecka sen så tog jag på dom och de var suuuuddigt. Hon på affären sa att de var för jag inte vant mig än. Testat ha dom på mig under veckan men vart bara yrare och mer illamående. IGår var jag in för något måste vara fel! Och JOO DÅ dom hade slipat ena glaset fel. Det var snabbt konstaterat då han testa rätta slipning (såg som en gam) och den slipningen på brillorna som är nu (såg inte ett skit). Och dom har man kört bil i.. :P

Nä nu ska jag titta vidare..:)

NattiNatti





Kommentarer
Postat av: Dessi

Ja du vännen du och dina funderingar, jag vet att man inte känner sig super kär el lycklig varje dag, ibland så känns de bara bläääää men sen den andra dagen kollar man på sin älskade och tänker hur just jag kunde ha sån tur att få han till min man, de pirrar inte varje dag i magen, men blir man glad att prata med han, att se han på morronen, att få mysa på kvällen,, men så är de inte varje dag och de ska de inte vara heller, man får bli less, man får undra och hur ska man veta att just han är den rätta?? De är svårt, men så länge man är lycklig, kan skratta med varandra och känna trygghet då finns de nått som är värt att hålla fast vid...

Tänk jag som aldrig trodde jag skulle träffa en kille, jag har snart varit med samma i 21 år och de är både jobbiga och roliga år, de roliga och mysiga öveväger de jobbiga och då är de värt att kämpa till 200 %... sen vad alla andra tycker och tänker om ens förhållande och kommer med dumma kommentarer och hur vissa vet mer än en själv de ska man strunta i..

Sen så har min man alltid haft ett bra ordspråk när han varit ute och folk stört sig på att han har kollat åt någon snygg bruds håll och tyctk "wow hon var läcker" och folk har stört sig på de då har han sagt " man får läskas ute men äta hemma:))" de är bra tycker jag :) Nu vart de mycket och tjorvigt men du vet hur jag är:)) Skanar dig vännen, idag hade jag behövt prata men inga pengar på telefon :( har haft en skit dag och en skit födelsedag bläääää men imorron blir de säkert bättre.... Längtar till lördag... Kram bara jag

2010-06-03 @ 00:19:05
URL: http://dessilindstrom.blogg.se/
Postat av: Jossan

Livets gåta är nog ändå kärleken.

Själv trodde jag aldrig jag kunde bli kär där ett tag ( gått på för många nitar helt enkelt ) än hellre fortsätta älska någon efter att den värsta förälskelsen lagt sig. Trodde ingen kärlek kunde vara så stark att den kunde byggas vidare på.

Men kärleken kom när jag minst anade det och var upptagen med annat. Och släppte inte taget.



Att känna sig hel med någon är för mig att man kompletterar varandra, handen i handsken typ.

MEN självklart så kan och får man störa sig på saker sin älskade gör, det är inte mer än kärlek det med.

Huvudsaken är att det man stör sig på inte blir till en plåga och att man kan kommunicera med varandra. Prata med varandra innan "explosionen" ( bråket ) kommer för det gör ingen glad, då säger man bara saker man får ångra...

Jag har alltid påpekat att kommunikation och bra sex är nyckeln till ett lyckat förhållande ;-) Så länge det finns har man bra förutsättningar. Detta sagt av egen erfarenhet =)



2010-06-03 @ 08:13:38
Postat av: Jennie

Tack för Era svar..:) Roligt läsa vad andra tänker om kärleken..:) Och den stora och Ni båda är ju gifta och haft långa förhållande så Ni är ju experter..:P

2010-06-03 @ 09:00:04
URL: http://familyrock.blogg.se/
Postat av: Jennie

Dessi Gumman!! Du får försöka ha en krona på tele så du kan ringa en signal då vännen Jennie behövs extra mycket..:) För då ringer jag upp. Visste inte du fyllde år men inte så konstigt kanske då jag tom kan glömma mina egna föräldrar ibland, sorry för de! Jo blir skoj på Lördag..:)

2010-06-03 @ 09:03:13
URL: http://familyrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0