Blååsigt... !!

Nu töar de för fullt här, idag har vi haft rikgit snögubbe väder..:) Dock så blåste de genom märg och ben då jag var ute på älven med hundarna, bara hålla i sig :)

Idag är gubben i övik på hockey tillsammans med far och bror, e nog skojigt. Första ggn deras pappa ser en elitserie match på riktigt. Visst är dom med i elitserien, hahhaaaa!! Tror de iallafall.
Barnen är ju hos sin pappa så jag är alldeles ensam hemma, snyft! Okej erkänner väl då är ganska skönt.. :P

För en stund sen hitta jag ett köksbord på blocket, vill ha. Inte ett sånt som jag alltid drömt om men ett snyggt, stilfullt och sex stolar och kostade bara 1 500 kr, hade passa perfekt här hemma.. :) Men i skellefteå, SUCK! Varför ska allt vara så långt bort.

I helgen var då såå roligt att se alla spela fotboll, Emanuel hade jätteroligt. Han var så söt i en av matcherna så stod han i mål, han är ju 6 och ganska intresserad av det mesta. Jag Hejjar för fullt på matchen och ser alla barn springa där och hålla koll på ben, kropp och boll. E står i sitt lilla mål och tittar på allt utom de han ska... haha!!  Alla SKRIKER EEEEEEEEEMANUEL!!! Då reagarar han och fick faktiskt fatt i bollen innan de vart mål. Inte lätt att stå still tur han är snabb..:P Samma sak då dom berätta att man kunde komma och hämta tröjor på måndag(idag) detta meddelades efter att alla barn fått sin medalj så alla barn samt ledare stod nere på planen, när Emanuel fick höra detta skrek han över alla MAMMA hööööörde du det, hämtar du den på MÅNDAG DÅ!! ..... Haha jag stod på läktaren en trapp upp en bra bit från honom..:) Måste ju oxå tala om att han näästan gjorde mål..;)
Jag måste då säga att de var toppen bra anordnat, fanns fika och fina scheman så man visste exakt när ens barn skulle spela sina matcher. En mysig fotbollsdag.

Efter att de var slut så åkte ju barnen till D och T, då for jag och magnus ut i stekhete solen med skotrarna. Vi gjorde en eld och dröna, hur mysigt var inte de då?? ;)
I just LOVE vår!
Söndag vart de en utflykt till Älgsjö med skoter, fick dock lite gnäll av gubben för jag kör för sakta men jag tror skotern ska gå av på mitten ju..:P Jag är ju så tung och de är ju sånna stora gupp. Men nästa ggn ska jag gasa mer för de är roligt..:D Ibland önska jag att jag hade en lite mindre skoter som kanske är lättare att styra..:P

Nää nu ska jag gosa ner och se nå skrot på tvn..

Ha de myspys!


Kommentarer
Postat av: Jossan

härligt med skoterföre! =) nu får jag bli lite avis på dig allt...

2010-03-09 @ 22:28:18
Postat av: Jennie

Hahaa rätt åt dig..;) Vissa njuter ju av solen på sitt vis..;)

2010-03-10 @ 20:57:38
URL: http://familyrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0