Jag ser de snöar!

Verkar bli en rejäl skottning idag. Snön fullkomligt vräker ner.
Har sopat av bron tre ggr hittintills och de är lika mycket snö varje ggn jag öppnar dörren. Mig gör de inget att de snöar för jag gillar de vita fina gnistrande. Är ju så skönt när de blir lite ljusare och stämningen faller på plats! Ha man tur kan man gå ut och göra lite snöänglar med barnen imorgon..:)

Vet att måånga inte gillar att julpynta, men jag längtar dit. Är absolut ingen som överdriver men vill ha julgardiner, mysiga lyktor och nån tomte funderar på att köpa sånna stjärnor på fot tycker dom är snygg och eftersom jag alltid är nåågra år senare än modet så har jag faktiskt INTE köpt den modellen av stjärnor än.
Oftast när jag handlar nå moderiktigt är de precis när något annat blivit poppis, man ska inte stressa.. ;) Dessutom hoppas jag att Luciaglöggen jag hitta förra året kommer tbax i år, för gud vad god den var!!
Vanlig glögg dricker jag inte men de luktar gott så bjuder gärna på de.. ;) Annars kokar jag de för doftens skull, hehee! Dessutom tar jag alltid en liiiten mugg varje år vem vet en dag kanske jag tycker det är GOTT!

Annars måste jag säga att jag saknar gå till jobbet, inte bra vara ledig för länge. Dessutom är de jobbigt ta hand om en sjuk och rastlös blivande femåring. Varför blir inte barn sjuk?? Så som vi vuxna blir sjuk!! Dom är ju liiika rastlösa som alltid annat om inte lite värre.

Nu ska jag ge mig in i letande av ett fint soffbord vilket verkar enklare sagt än gjort. Det ska helst inte vara bredare än 80 cm men de verkar int finnas! Vet inte om jag köpt fel modell av soffa el om tillverkarna tycker de är roligt att jävlas..;P

Emanuel har sparkat till sin rara kompis så han är väl ute i snöyran och blir så där härligt kall om näsan.
Elina satt sig och kika på hästtv på barnkanalen. Så för tillfället är de ganska luuugnt här!

Snöpyssar på ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0