Om jag blundar syns jag då??!!

Vill vara en struts för då kan man stoppa huvudet i sanden och slippa tankar för ett tag! Fast kanske lite jobbigt med all sand i näsan.. :P

Städa, Städa, Skura, Skura... Här ska golven skina!!
Har varit väldigt lat på morgon och vila men nu har barnen kommit hem så det är fullt ös, precis som de ska vara! Tycker faktiskt det är mysigt då barnen har vänner här även om de blir stoj och massa bus och rackartyg, vad vore väl livet annars?? Dom är ju BARN! Barn ska leka och förstöra, lära sig rätt och fel, utvecklas och bli männsikor och detta ska ske under kärlek, förståelse. Hur arg jag än blir så är jag väldigt noga med att tala om för dom när jag (vi) lugnat oss att jag älskar dom! Men finns ändå inget som slår deras skratt!!

Det är svårt vara förälder! Och det sunda förnuftet försvinner ju ibland, när hornen växer ut men ändå så älskar man dom så fruktansvärt. Tror inte man förstår vad ÄLSKA är förrän man fått barn.
Och hur förmedlar man att man oxå ska kunna säga NEJ när man själv har svårt för de?? Att dom ska lita och tro på sin magkänsla för i slutändan är det ju en själv som ska må bra samtidigt som man ju vill att dom ska bli hjälpsam och ha förståelse för andra. Jaaa finns tusen frågor man kan ställa sig!!
Tiden kommer ju utvisa hur man lyckats.

Hur ska man klara och släppa taget??? En dag ska dom stå på egna ben! Tiden går fort, fort, fort snart är dom ju så pass att dom kan vara ensamma. Det är ju oxå skönt att inte ha pyttesmå barn fast ibland saknar man goo tiden då MAMMA var viktigast i välden på sitt sätt.. ;)

Ett citat från Elina då vi åkte tåget till gbg:

MAMMA!!! Vi kommer ju ALDRIG fram till gbg då tåget bara backar!!!
Suug på den.. ;) Söt unge och hon hade ju rätt vi åkte ju faktiskt bakåt!! =0)

Nää nu var det sabeldraken som gällde.....!!

Tjin på Er!!

Kommentarer
Postat av: MrsP

Barnuppfostran är nog aldrig det lättaste - jag får då dåligt samvete varje dag för saker man gör som man kanske borde ha gjort bättre lr på ett annat pedagogiskt sätt.

De är ju inte mer än små underbara liv som lär sig på livets krokiga väg och vem ska då inte var där och vägleda de rätt om vi föräldrar. De har så bråttom att växa upp i en viss ålder ( tänker på en själv ) att de gäller att påminna dom att de är just barn. När man väl är vuxen finns det ingen tid att vara barn igen - förutom när man själv får barn dock ;-)

2010-10-28 @ 21:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0