Tänk Om..

.....man var perfekt! Stora bröst, fast rumpa och ett hårsvall som heter duga! Lagom lång, smala ben och vackra fötter. Tänk om man var rik, kunde resa, ha hur många hundar man ville, ge barnen allt utan att skämma bort dom. Tänk om man hade sitt drömhus, sin dröm bil, dröm skoter. Allt var perfekt, perfekt, peeerfeeekt!! Vad skulle man då kämpa för egentligen?

Ibland önska man att man vakna i en piggare kropp, för JA jag känner mig som 190 år för det mesta just nu. Är svinigt trött! Ont i nacken, ont i kroppen, fötterna värker, huvudet värker. Orkar SNART INTE mer! Vill vara pigg! Vill vara den jag är som fixar och donar inte känna att jag måste få vila en timme för att orka genom dagen! Det är fruktansvärt och inte har man någon att klaga för. För vem bryr sig??? Jag är ju FET så jag får ju FAKTISKT skylla mig själv??!! Lider med dom människor som har tunga sjukdomar och ständig värk, hur orkar NI??!!

Längtar så efter denna:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gastrisk_bypass

Hoppas verkligen den fungerar och säger det IGEN jag ska göra allt för att klara denna och behålla den nya vikt jag kommer få. För jag ORKAR INTE! BLäää är så less på fet magen!! Hur kan man plåga sig själv på detta sätt??!! Menar har ju varit normal viktig. När jag träffa M hade jag återigen gått ner 30 kg och VIPS på ett år så hade jag gått upp IGEN!! Skyller inte på någon än MIG. Det är  MIG det handlar om min karaktär, lathet, beroende. Mat är en drog den drog man inte kan leva utan! Antar att för min vikt ska funka måste jag nog göra strikt schema och verkligen hålla mig stenhårt. Sen få tillbaka träningen in i mitt liv saknar ju den verkligen, spinning det är som sol för själen.
 
Läste på en blogg idag här på blogg.se den tjejen hade en självförtroende skola och det stämmer så mycket det man läser där. Hur kommer de då sig att det är så SVÅRT att genomföra det?? Är ju bara ge sig FAN på det man vill. Ändå så??!!

Finns nog bara några saker jag är stolt över med mig själv (nu pratar jag bara om mig själv och inte barnen för dom är de jag ju är stoltast över i världen, utan dom vette fasiken var man varit idag)
Men om jag ser på mig själv så är det min godhet och närhet till skratt, att jag kan bjuda på mig själv som jag är stolt över. Gillar folk med min sjuka humor där man inte behöver tänka sig för.
Att jag bryr mig om på mitt lilla vis, det kanske inte alltid syns men om man tänker tbax så brukar jag finnas där när någon behöver el är extra trött då kan jag göra det mesta för att den ska få en stund för sig själv. Fast inte vet jag, kanske inte är så?? Se nu kom tvivlet på mig själv igen? Måste sluta tvivla så förbannat!
JAG DUGER fast jag alltid tror JAG SUGER!! 1+1 = 2 fast i min värld blir ofta 1+1= 3 för jag måste alltid tänka och tvivla, haha!

Nä nu ska jag kika på insamlingen för Världens Barn.

Pyssar på Er!

M vad gjorde jag utan dig? Love You!!




Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är så jäkla lätt att få dåligt självförtroende och det är inte för inte vi här i Sverige dras med den förbannande Jantelagen, tro inte att du är nåt etc. Ett bra exempel på hur många av oss är och beter sig mot andra om du frågar mig. Ett självförtroende byggs ju upp av så många runt omkring än även om det i grund och botten alltid landar på en själv.



Visst kan mycket sitta i det yttre även om man ska se till det inre. Tror du kommer vinna mycket på en operation, vet ju hur de i min närhet blommat ut fullständigt och tagit för sig av livet på ett helt annat sätt jämfört mot tidigare efter sina operationer. Det är så fantastiskt att se hur de liksom går igenom en total förvandling, från en puppa till en fjäril =)

Sen så är du världens finaste Jennie oavsett, så det så.



Kram

2010-10-16 @ 16:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0