Tänk..

vad en liten puss kan betyda. Jag är ju sån som gillar närhet, snälla ord som får mig att känna mig värdefull. Det kan vara a och o. Samtidigt som de inte får bli fjäskigt så klart. Men JA jag erkänner JAG trivs då jag blir uppskattad. Tycker självklart om att ge oxå el skämma bort mellanåt. Känns så mysigt då man får bry sig om den man tycker om.
Något som jag oxå verkligen gillar är att bara för en stund få en arm om mig, krypa nära i sängen och bara ligga.

Ibland när man går på arbetet och filosoferar så hinner man ju tänka. Idag hann jag fundera på att varför vissa inte lär sig av sånt som man får kritik för el så. Visst kan de verkligen svida mellanåt då man blir tillsagd el när vänner/bekanta talar om "sanningen" för en. Ofta tänker man ju inte hur, vad man gör, är osv. Men dom ggr jag får kritik så brukar jag verkligen tänka till låta saker sjunka in för att hinna bearbeta om hur jag ska känna, tänka. Stämmer det el inte? För att sen kunna ta upp de till diskussion och ofta så tar jag till mig och försöker göra annorlunda. För man vill ju göra rätt!
Sen finns ju människor som ALDRIG skulle ändra sig, trots att flera påpekar. Finns en människa i Åsele bl a som jag tror inte skulle spela någon roll om så heeela Åsele sa åt personen den skulle aldrig ändå förstår/erkänna/ändra sig!!

Hur gör NI när ni får kritik?? Slår bakut el?

Annars då??
Sitter på Spotify för tillfället lyssnar på en låt som jag hörde på radion idag, var visst min lillasysters favvogrupp Volbeat som gör den och kan inte annat än säga WOW JA musik som får mig att vilja cruisa ruuuunt i en bil dricka några bira och skratta. Fjortis vet, men vem fan vill bli gammal.. ;)

Hann oxå tänka på att man fan har levt ööööver sitt halva liv som ett fetto!! Undra varför??? Varför har man inte sökt hjälp tidigare och mått bättre. Läste oxå nånstans om att vi som är "fetton" ofta mår lika dåligt som cancer patienter alltså psykiskt! Det tar så mycket energi av en att de inte är sant, nu är ju detta väldigt olika för alla. Men det är då säkert. Jag kan ju knappt se mig själv i spegeln. Vet precis hur det kommer bli då jag börjar tappa vikt, då blir jag spegelnarkoman.
En av dom första saker jag ska HA är en stooor huvtröja som hänger och dinglar för det är något av det mysigaste som finns att gå och skrota i. Sen lär de bli skooor, skooor. Och skulle jag blir för långa för M i mina klackar tvingar jag på han platå.. !! Höhöhöööö!!

Nä nu ska jag gå och pilla naveln.

Puss på Er!



Kommentarer
Postat av: Jossan

Om det är rättfärdigad kritik tar jag till mig den - men då gäller det ju att man ska rannsaka sig själv och faktiskt inse att det folk har att säga till en faktiskt stämmer. Precis som du säger.

Men tyvärr finns det även människor som tror att de ger kritik när det i själva verket bara kastar obefogad dynga. Av sånt kan man ju lära sig att det är de som är mindre människor och att deras sätt är under all kritik. Olyckliga och elaka människor typ...

Jag värdesätter människor som personligen kan ge mig kritik utan att för den skull kasta massa skit - för då blir det ju nåt helt annat och det ska man inte alls ta åt sig av. Bara skaka av sig och inse att det är andra som har problem och inte en själv. Men nu kanske jag spåra lite ;-)



2010-10-03 @ 20:07:01
Postat av: Jennie

Visst är det så, håller med dig! Finns alla typer. Men kritik är nog nyttigt för hur vida saker än sägs och vilken mun det kommer från så får man stanna till och tänka!

2010-10-04 @ 09:37:53
URL: http://familyrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0