Good Morgon, Eller?

Hör Ni till skaran morgon trötta?!
Mitt morgon humör är det värsta som finns avskyr bli väckt och måsta upp. Ber barnen om att vara tysta och lugna tills jag fixat frukosten i lugn och ro. Får jag bara 20 minuter själv så brukar det ofta lägga sig och jag blir en helt annan familjemedlem.. :P
Just nu är det ju jag som alltid ska upp och göra frulle eftersom jag en ggn tabbade mig och råkade duscha när gubben planerat att jag skulle äta med dom. Så det är slut med sovmorgon för min del. Men som sagt får jag bara vakna till 10 minuter i sängen sen gå ner och göra allt i fred så mår jag genast bättre!! =)

Ring så spelar vi ekar i mina öron är så mysigt!
När jag var barn och vi var i Storbäck var det mysigaste jag visste att vakna till kaffedoften, mammas, morfars och styvpappans prat ned i från köket och ring så spelar vi! Varje Lördag kom man ner till ett stort dukat bord med allt man kan tänka, sill, ägg, gröt, skinka, grönsaker, te el choklad och morfars tunnbröd vi åt länge och bara njöt. Sen bar det av med skotern till någon sjö för en dags ute vistelse och pimpel fiske. SAKNAR!! :0)

Idag kommer det bära av till ÅIKs invgning av nya ungdomsgården där blir det massa roliga saker för barnen som clown, hoppborg, tävling m.m.
Solen skiner så blir en fin höstdag.
Fast innan det så ska jag åka förbi salig röra med lite leksaker och kläder som barnen blivit alldeles för stora för nu.


I beg your pardon,
I never promised you a rose garden.
Along with the sunshine,
There's gotta be a little rain sometimes.
When you take, you gotta give, so live and let live,
Or let go.
I beg your pardon,
I never promised you a rose garden.

I could promise you things like big diamond rings,
But you don't find roses growin' on stalks of clover.
So you better think it over.
Well, if sweet-talkin' you could make it come true,
I would give you the world right now on a silver platter,
But what would it matter?
So smile for a while and let's be jolly:
Love shouldn't be so melancholy.
Come along and share the good times while we can.

I beg your pardon,
I never promised you a rose garden.
Along with the sunshine,
There's gotta be a little rain sometimes.

Instrumental break.

I beg your pardon,
I never promised you a rose garden.

I could sing you a tune or promise you the moon,
But if that's what it takes to hold you,
I'd just as soon let you go, but there's one thing I want you to know.
You better look before you leap, still waters run deep,
And there won't always be someone there to pull you out,
And you know what I'm talkin' about.
So smile for a while and let's be jolly:
Love shouldn't be so melancholy.
Come along and share the good times while we can.

I beg your pardon,
I never promised you a rose garden.
Along with the sunshine,
There's gotta be a little rain sometimes.

To fade.

Ha en fin dag alla mina läsare!!
Pyss!

Kommentarer
Postat av: Josie

Gillar den där låten med miss Dolly - livet e ju exakt så.



Och jag kan nog skriva in mig på att jag e en likadan morgonmänniska som du.

Lugn och ro innan karusellen börjar snurra igen...



Kram.

2010-09-04 @ 15:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0