Solen...

värmer fortfarande, känns nästan som man redan glömt det med allt regn och rusk som varit.

Fredag, sköna Fredag väntar på manne som ska komma med skolbussen sen bär det av och handla lite gotta.
Barnen ska få lite godis för imorgon är vi ju borta hela dagen vart nämligen bjuden på middag av mina barnvakter så härligt inte behöva tänkte på maten.

På Söndag är de dags för valet, har NI bestämt Er?? Jag tror bestämt jag gjort det iallafall men inte är det lätt inte alla har ju något bra och något sämre. Hade vart enklare om man fått plocka lite av alla partier.. ;)
En sak jag personligen tycker är att de borde vara lite mer folkomröstningar. Det är ju då man verkligen kan få göra sig riktigt hörd i Sverige om större beslut. En till sak som oroar mig lite är att allt är så koncentrerat på jobb till ungdomar upp till 26 absolut ska alla ungdomar in på arbetsmarknaden men vi då, vi mellan gruppen??!! Som passerat 26 men ändå har lååångt kvar till pension??!! Vi vill ju oxå jobba. Tar dom bort arbgivar avg för ungdomar kommer dom ju säkerligen anställa "yngre" men vi då?? Vem vill ha oss??! Vi blir antagligen för dyra!!

Nåja rösta ska jag iallafall!! För hur som haver är Sverige VERKLIGEN ett tryggt land att leva i. Vi har alla förutsättningar för det mesta! Sen är det upp till var och en och leva som man vill!!

Nu kom E dax för att shoppa lite på ICA..!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0