Dag 1

From nu så kommer min blogg handla mycket om det som komma skall! Idag är nämligen första dagen på fastan. Har nu snart bara 13 dagar kvar av flytande föda innan the D day är här. Nu är det på RIKTIGT! Måste erkänna att jag inte är kaxig, är som ett fruktansvärt abstinens att INTE få äta. Kommer och går hela tiden. Mår illa, svettats, suger i magen! Men jag ska klara det! Med tanke på dom mängder mat min mage är van att få till att bara dricka är kontrasten stor. Idag har jag funderat på varför man måste just fasta och varför man inte kan hålla en vanlig kost på 800 kcl/dag för det är det jag får i mig varje dag nu i två veckor. Men ska fråga sen av rent intresse. Förhoppningsvis så är det värt mödan och jag måste få klaga av mig! Tycka det är skit jobbigt detta även om det för något gott med sig i slutändan! :) Men har du provat fasta så vet du nog väldigt väl vad jag pratar om! En sak är då säker att Modifast som jag äter just nu verkligen smakar gott för att vara måltidsersättning. Sen vill jag skicka en stor ros till M som hjälpt mig massor denna första dag! Han är guld värld!! Puss på dig! Nu till nästa! Elina har idag tränat på att cykla utan stödhjul och jag var ett stort stöd!! M sprang med Elina och jag stod och blundade och hoppades att hon inte skulle crasha allt för hårt! Den ljuva mamma känslan. Men hon var jätteduktig snart kan hon!! Gissa om hon var glad?! I Söndag var de fotbolls cup för Emanuel och han var så duktig. Dom små knattarna är bara såå härliga på plan!! Jätteskoj att han tycker det är roligt med fotbollen. Nu är all min energi slut. Puss!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Så otroligt spännande att få följa dig på vägen till ditt "nya" liv!

Och vad skönt att höra att M finns där och stöttar dig, hoppas det fortsätter så.



Kram

2011-04-14 @ 12:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0