Igår...

På radion prata dom om Gastric Bypass och bilden som många verkar ha om denna operation. Att de är en kvickfix! Man rasar i vikt och blir smal. Vilket det verkligen INTE är. Var riktigt intressant och oturligt nog hörde jag inte riktigt från början om var kvinnan som intervjuat Gastric opererade använde sitt matrialet. Men hon pratade om dom bitar som många ALLT för många inte förstår. Och att kroppen blir inte snygg ;P De blir ju liksom fladder, fladder m.m. Visst kanske en del hinner med i skinnet men tror inte de är många. Sen kan man ju som säga att man har blivit platt på andra ställen med, haha! Två tomma påsar (behöv jag säga mer) Men de var inget negativt om operationen förutom att man självklart kan få konsekvenser. Många blir ju mjölproteinallergiker t ex. Som jag förstod av det jag hann höra på radion så har hon intervjuat två tjejer för "sanningen" och velat få fram budskapet till dom som tror allt löser sig med en operation. Hade velat läsa allt vad som blivit skrivit men får väl forska lite.

Men att man får ett liv igen är då sant. Man får orken tbax och blir pigg! För de är man ju nu man måste inte sitta hela kvällen för att fötterna värker. Det som jag förväntade mig mest med operationen var ju att jag trodde jag skulle få bli mätt. Men ärligt så har jag nog aldrig varit så hungrig som nu. Visst kan jag känna mig mätt men aldrig då jag äter. Sen kan jag bli mätt för en stund sen är jag lika dö hungrig igen! Och vad händer då? Jo suget sätter in därför så är det hjärnvilja som gäller. Finns massor med saker man kan ta upp men för mig summa sumarum är jag jättenöjd! För jag har ett liv igen! Var bara något som slog mig nu och då tassa jag in här för å skriva av mig.
Nu äre dax att hämta manne som är på Starwars disco!


Tjingelingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0