Herreminskapare...

Vad Elina är liten på bloggens header! Emanuel med för den delen. Var tar all tid vägen?!
Hur kan barnen växa och jag bara krympa ;)
 
Idag kom den! Datorn Elina har köpt sig som vi lika fort fick skicka tbax på rep! Få se nu då?!
 
Barnen har varit duktig dom här första dagarna och packat sina skolväskor, curling mamman Jennie försöker att inte lägga sig i allt för mycket. Emauel har ju fått för sig att han vill sluta vara på fritids och klara sig hemma efter skolan. Så på Fredag ska vi testa lite och se.
Elina är som en sol varje dag efter skolan märks att hon trivs. Dessutom kan hon inte vänta nog på att få sin första riktiga läxa. Allt är spännande och nytt. Idag har dom dessutom fått lära sig att man INTE ska retas men det verkade fort vara glömt åtminstone vad gäller storebror. Herreminjissus vad dom är i luven på varann.
 
Middagen idag bestod av lax med spenat och pären! Till de vart det sallad med (ännu) mer spenat och fetaost och lite annat smått och gott säger bara MUMS!
Efter de gick jag och barnen ut först ner till vattnet och kikade. Jag test körde manne´s cross hjälp vad det gick! Men roligt var de och jag tyckte för en minut el två att jag var rätt cool ;P
Sen vart de kast med frisbee och flisan och jag hoppade studsmatta. Efter fem minuter på den var jag inte riktigt lika häftig. Gud vilken träning det är. Hur gör barnen som kan bo på studsmattan en hel dag.
 
Nu väntar halv åtta hos mig och lite planer inför festfixet....
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Kul att Elina verkar gilla skolan. Jag kom själv ihåg att jag inte alls gillade skolan tills jag började mellanstadiet. Då först kunde man se fördelarna. Sen var det öken igen i högstadiet för att sen bli jättebra under gymnasietiden. Konstigt det där hur man kan uppleva sin skolgång...
Men man ska väl vara uppmuntrande som förälder tror jag. Då blir barnen motiverade, engagerade och tycker det är kul.

2012-08-23 @ 10:58:23
Postat av: Jennie

JA alla har vi vår syn på skolan. Jag tyckte om att gå i skolan fram till sexan för då hängde jag med hyfsat. Men efter sexan ville jag inte mer! UUURK! Tycker skolan skulle göras mer praktisk och mer teoretisk. För alla har vi olika förutsättningar för att lära oss.

2012-08-23 @ 19:33:57
URL: http://familyrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0