Kalla Fötter...

Usch har börjar frysa igen, håret faller av mig och jag är orkeslös. Så mycket jag borde men INGET blir gjort, hjälp mig!
Helgen har varit arbete. Barnen och M var i stugan Lördag till Söndag. Var skönt bara vara för sig själv. Läste en hel Allas (vet kärring varning) gillar den tidningen en blandning av allt!
Såg tv och surfade.
Igår fick vi supergod palt som M gjort alldeles själv, det ni ;P Finns inget som PALT! Trots koman osv.
Efter det var det dax att slå in Elina´s läsbok hur svårt kan de vara?! Tydligen SVÅRT! Haha! Man måste tänka logiskt vilket jag är usel på.
Sen spelade vi Svarte Petter. Är så roligt se vem som har Svarte Petter, barn har ju väääldigt svårt för att hålla minen och sätter den helst i mitten så man ska VÄLJA "rätt" hahaa! Många miner och uttryck i att försöka gömma SP :)) Roligt och enkelt spel. Ska köpa några nya spel i julklapp då det är ett roligt sätt att umgås där alla kan vara med.
 
Ikväll är de fika träffa med Emanuel´s skola. Dock öser regnet ned ute så få se hur det blir med det. Har iallafall plockat fram surdegs baugetter som man kör i ugn så vi kan göra go macka.
 
Onsdag börjar Elina´s ridning. Budade hem ett par ridskor från Tradera vann med den netta summan 51 kr plus då frakt så totalt ca 100 kr för ett par så gott som nya. Det är jag nöjd med. Dumt kasta massa pengar för något som bara används en ggn i veckan och dom växer ur sakerna på en ggn. Ska försöka få tag i en sån ridskyddsväst med till bra pris. Då hon ju ramlat av en ggn förut och det händer nu och då. För att bli en bra ryttare ska man ju falla av 100 ggr.
 
Jag har svårt förstå hur man kan lägga massor med pengar på kläder som barnen växer ur så fort. Absolut på vissa saker som ytterkläder och skor där är det viktigt med BRA saker men kläder som de går hål i och smutsas ner där köper jag gärna lite billigare saker. Tycker faktiskt att dagens kedjor har rätt bra kvalite på sina kläder. Men att de skiljer så otroligt i storleker är ju på både gott och ont.
 
Vann just på poskodloderiettet igen! Tredeje ggn denna sommar synd bara att de inte var många fler nollor bakom vinst summan ;)
 
Ha en bra vecka!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0