Surat ett tag..

Blir så arg, förbannad och satans irriterad när man skriver här och allt bara försvinner!
Har tänkt skriva så många ggr men icke kommit mig för eftersom detta problem händer allt för ofta.
 
Sommaren 2012 har gått i en rasande fart. Började med härlig semester i Göteborg. Barnen och vi fick hinna med massor med roliga saker som Liseberg, Universeum, lekland och shopping. Liseberg vart favoriten hos barnen men tror det blir ännu bättre då flisan nått längden som behövs för dom "stora" karusellerna. Den tjejen är INTE feg, tur vi hade A som åkte bergochdalbana. Själv har man ju blivit för feg och pallar inte ens något som snurrar mer.
Men kan lova att vi var slut efter 8 timmar där. Dock tog jag hem storvinsten till M´s förtret stjärnvist på Chipshjulet, olalaaaa! Men i slutet knep han ju kexchoklad så lite glad var han allt ;P
Fick fina dagar med syster och hennes gubbe. Och hur roligt var det inte att få umgås med mina underbara syskonbarn. GUD vad jag saknar alla! Vill TILLBAKA!!
 
På vägen hem körde vi inlandet och bokad in oss i en fågelholk på Orsa camping. Fin camping precis brevid lång grund strand, tyvärr var inte vädret rätt för bad. Men vi hann minigolfa, jaga guld och avnjuta lite trubadur på strandrestaurangen. Vart en åktur i Orsa med dalarna är verkligen vackert.
 
Väl hemma igen så vart de en veckas stök och bök i köket som inte var riktigt klart efter renoveringen. Men nu är det toppen fint där och vi är alla så nöjda så. Dessutom fick jag världens finaste överraskning, MITT drömköksbord som M fixat bakom min rygg. Gissa om jag vart paff och GLAD. Så nu har jag ett Indiskt bord och stolar.
Efter en vecka så var jag återigen less och vi packade väskorna för en kväll i Umeå och John Fogerty tsammans med mamma och hennes gubbe och en vännina till mamsen. Var en trevlig kväll med fullt ös och bra musik plus lite huvudvärk.
 
Vi har inte hunnit vara något i stugan alls. Har överlevt Åsele marknad och fick återigen fått träffa syster.
Var så roligt då dom kom hit och spenderade tre nätter. Vi hann en tur på Junsele djurpark mycket uppskattat av barnen trots lite gnäll. Elina lurade in mig i parise hjuet dom har där och jag min stackare höll krampaktigt i hennes hand. Gubben som körde hjulet hade VÄLDIGT kul åt mig och då vi var dom enda som åkte och jag skrek av panik känsla så snurra han hjulet gladeligen nått varv extra och böt varv, oh my good! TACK GUD FÖR FASTMARK UNDER FÖTTERNA. Var och åt en trelig sommarbuffe på en restaurang där (va den nu hette) och åkte ut till stugan så dom fick se var vi slåss med myggen. Tyvärr tog även dessa dagar slut alldeles för snabbt.
 
Har även varir förkyld och all motion jag skulle pyssla med i sommar verkar ha gått upp i rök.
 
Helgen som var kom mamma och Pettsson hit så vi hade surströmmings fest. Emanuel stackaren åkte på magsjuka som mor min tog hit. Så hela familjen har haft utrensning av kroppen så nu är vi redo för hösten.
Dock vart de ingen jobbstart igår utan imorgon blir det ordning på torpet igen. Visst känns det lite att börja jobba men ändå saknar jag det. Börjar vara långsamt gå hemma nu. Dessutom ska jag börja med att söka semester och varför jag ska ha semester blir i ett annat inlägg ;P
 
Vad har Ni gjort i sommar då?!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Trevligt med lite uppdatering från de norra trakterna. Har saknat dina inlägg!

Ja sommaren går och vi bara njuter. Det är underbart även om sommaren varit lite ostadig fast kanske mer uppåt än här nere i södern. Vi tar dagarna mest som de kommer och hittar på utefter humör men medger att jag gärna skulle ha velat planerat in något nu med facit i hand.

Kramar.

2012-08-01 @ 22:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0