Ännu en helg är till ända!

Inte många helger kvar på detta år nu! Var tar tiden vägen, så mycket man vill och ska. Men man kan ju inte hinna allt! Nyårslöften för i år, nadda! Dom infrias ändå aldrig av nån anledning.
Just nu suger det i kroppen att få åka mot Boden. Vill NU! Är som barnen på julafton räknar dagar, timmar och sekunder.
 
Vad har hänt i helgen då?! Fredagen börjades som vanligt med manne´s hockeyträning för att avslutas med Nattöppet på samhället. Nattöppet är traditon i Åsele och inleds med fyrverkeri och affärerna har öppet till tio. Det bjuds på erbjudanden och massa glögg. Vi var på Kaffestugan och fikade och Elina kunde inte riktigt förstå att det var TVÅÅÅ tomtar. TVÅ, förstår ni ;)
Vi hade också storfrämmande från Umeå. Pettsson, mammas gubbe var här för att få lite hjälp med bilen av Magnus. Han är så himla snäll, glad och rolig.
 
Lördagen var vi ute på förmiddagen och skottade. Manne körde skoter och flisan hade vännine besök.
Efter de gjordes det kålpudding och vi såg två filmer. Hyrde en barnfilm som gav riktig julkänsla. När barnen somnat hade vi hyrt Cabin in the woods. En rysare. Jag är ju inget fan av rysare och denna höll tvättäkta samma klass. Dock riktigt coola effekter och en film som fick en och fundera lite innan man fick slutet. Men ger den 1 stjärna av 5!
Idag har vi spenderat dagen i Vilhelmina. Var cup så jag och manne och resten av hockey gänget åkte med bussen åtta i morse. Gud så roligt det var. Jag är en sån där PINSAM mamma (som en kär vän kallade mig) som skrek mig hes, allt för att hejja på våra små stjärn spelare. Vi förlorade en match och vann den andra men vad spelar det för roll?! Huvudsaken man har kul!
 
Nu har jag fixat med lite ge bort i jul saker och gått en lång promenad med Trixi. Är toppen skönt ute bara minus två grader. Tänk att världen är bra vacker med snö!
 
JuligaKramar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0