DRIPP DROPP...

Nu ÄR det vår.... Det droppar på RIKTIGT från taken! SÅ härligt, trots att jag fick skotta en massa tung snö på morgon!!
Elina fortsätter med febern hon är just nu på en dos alvedon så då får dom små liven en massa energi! SÅ här ska läsas saga. Har packat inför Umeå. Emanuel hostade i morse och jag var lite nervös att han oxå skulle bli sjuk nu när det är så nära... Håll TUMMARNA!
Förutom hans hosta så vaknade han fyra i morse?!!! Vad ska man göra blir tokig på hans envisa vaknande på nätterna och det ska komma tjuvar??!! Ungen måste ju sova!! Ghaa!
Den som tror att alla dessa "perioder" går över när dom lämnat småbarns åren kan ju med glädje tänka på att de fortsätter.. ;) Just nu längtar jag efter en lång sovmorgon.

Nu kom boken... 
 
Ha det gott var ni än är med snoriga näsor, vårsol el på arbetet....




Kommentarer
Postat av: Jossan

Mmm, kommer ihåg själv hur jag vaknade mitt i natten då jag hade en återkommande läskig dröm och sprang in till mamma och pappas säng. Jag vet inte vad som är bäst - att låta barnet sova kvar eller förklara att det var en dröm och att inget ont ska hända och leda tillbaka barnet. Sömnen blir ju bättre för alla om man får sova i sin egen säng. Jag tror att om man låter det bli en (o) vana att de får sova hos sig så kommer det bli svårare att få barnet att sova hela natten i sin säng. Att när de då vaknar mitt i natten vet att de är trygga i sin egen säng så att säga och har fått redskapen att somna om själva om du förstår hur jag menar. Visst kan det vara en period av ängslan och orolighet som gör detta och att det försvinner, men samtidigt tror jag på att det blir bättre sömn för alla om man är konsekvent. Och visst, det finns säkert de föräldrar som inte har ngt emot detta rännande mitt i natten :) Jag skulle inte ha det, jag är mer för att låta barnen sova i sin egen säng och få dem att känna sig trygg där. En bonus kan väl vara att låta dem komma in på helgerna och småmysa på morgonen med en vällingflaska mellan mamma och pappa.

2012-02-29 @ 10:12:50
Postat av: J

...naturligtvis inte välling för E då ;)

2012-02-29 @ 10:14:55
Postat av: Jennie

Nä jag låter han ligga kvar han är ju så pass stor. Men han kan vara vaken flera timmar, stackaren!!Det som är tungt är ju att jag inte vill han ska slå på tvn så det oxå blir en vana! Men är de rätt el fel? Vill ju han ska lära sig att komma till lugn utan tv. Det går väl över blir ju tungt för hans skulle som ska palla med skolan och allt. Dock har ju barn massa ork när man tycker dom ska vara halv dö egentligen.

2012-02-29 @ 13:38:14
URL: http://familyrockblogg.se
Postat av: Jossan

Super, det är väl jättebra. Tycker han om att läsa? bok, serietidning etc - då kanske han kan göra det bara han ligger kvar i sängen. Tillslut brukar man bli trött och somna om igen :)

2012-03-02 @ 13:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0