VAB..

Idag vabbas de. Elina har feber och ont i halsen, stackars liten! Vi har myst i soffan och hon har fått varm choklad med grädde på ;) Till Lunch vart de omelett som fröken ÄSLKAR så hon åt riktigt bra! Skönt hon fått i sig något men vätska är ju viktigast. Har hunnit dammsuga, dammtorka och hänga några tvättar, hur mycket kläder kan man egentligen tvätta i sitt liv?!

Lördagen åkte vi till Junsele och både stor och liten hade en underbar dag! Solen sken, nygrillade hamburgare och skoter ångor! Kan det bli bättre??!! Emanuel kollade skoterracet heeela tiden medan Elina kikade ibland och klättrade i snöhögar. Trixi var oxå med och spanade på andra hundar. Alla var lika trötta när vi väl var hemma igen.
Fick en super god middag bestående av tunt skivade potatis i ugn och grillade fläskytterfilé. Magnus kan ;P 

Är så glad att det är så himla lätt att åka med mina troll jag har hört många som har det så jobbigt att åka med barnen i bilen men dessa gullungarna är helt otroliga om vi så åk fem el hundra mil. Visst kan de blir lite bråk mellan varven när man åker riktigt långt men för det mesta är de skön stämning.

Igår var vi hemma och skottade växthus taket och altan taket. Låg i en snödriva och solade. Livet är härligt! Barnen hoppad från taket rakt ner i snön. In genom huset och ut genom rutan i Elinas rum gissa om de var blött, men det är smällar man får ta, hehee! Dom hann ta några hopp från traktor skopan också. Livet är häärligt!

Imorgon åker vi mot Umeå och operation öra! Nu JÄKLAR hoppas jag vi kan få det fint och han blir frisk. Ska slösa massvis med pengar oxå! B la har min mamma kikat på myrorna och där finns både pjäxor och slalom skidor så förhoppningsvis så kan vi få tag i utrustning nu så han får testa. Och tycker han sen det är roligt ska jag satsa på ordentliga saker. Blir spännande. Emanuel ska oxå titta på utrustning till Crossen, ryggskydd m.m Är viktigt med bra saker! Kan inte förstå föräldrar som låter barnen typ cykla el köra motor fordon utan hjälm. Det går såå fort då dom välter ju! Bättre vara förberedd. Själv ska jag handla kläder (slösa mina födelsedags pengar) hoppas jag hittar massa fint vårnytt!

Nu ska jag lira lite Wii med barnen för att sen förbereda korv stroganoff...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0