Vad vore väl livet utan..

...en apelsin?! Gud så härligt saftig smaskig dom är just nu..!! Grr!

Idag har jag tänkt mycket på varför de gnälls så av svenskar. Varför är vi inte mer tacksam? Och JA JAG gnäll också. Kan komma på mig varför? Vi har de bra och lever tryggt!
Men ändå detta aldrig är man nöjd och den gör de och du gör de och den är si och den är så! Man kan ju bli galen. Varför kan vi inte bara VARA?!

Today var oxå första dagen som FASTanställd kändes bara såå bra! Jag är faktiskt viss tids anställd nu visst låter de fint!

Emanuel har suttit hela kvällen med läxor det känns så stort och än värre kommer det bli läxor, läxor, läääxor!
Hur ska man motivera dom (om och ifall lusten inte kommer finnas där när dom blir äldre) för skolan idag är viktigt och precis som man har ansvar att sköta sitt jobb så anser jag att man också ska fixa sitt hemgöra. Dock kommer jag aldrig någonsin tvinga dom att bli plugghästar av den grad att dom ska vara bäst och valet att studera högskola m.m kommer ju ligga hos barnen men godkänd i betygen är viktigt. 

Har också fått tid nu för Emanuel att sövas och få sitt öra rengjort. Det sker i slutet av februari ska bli skönt då det är gjort och hoppas, hoppas att vi nu kan få det fint och att det får läka.
Eftersom pojkstackaren fått lida så otroligt med detta öra och missat badet och skämmts för de runnit ur det och nu då återigen ska sövas så har jag fixat en liten present åt han då han vaknar upp. En one piece som han önskat sig.


Elina har tagit en dusch och lagt sig tidigt för hon haft lite problem att sova natten till idag. Men tror ni hon somnat som jag trodde??! Nä hon låg vaken och ropa. Märker mitt humör svänger för då blir jag stressad för jag vet hon behöver sin sömn. DUMMA jag! Måste lära mig att bli lugnare mellan varven hatar mig själv för jag blir stressad och lite bitsk.
Älskar mina barn över allt annat juh!

Just ja höll ju på att glömma har kikat på matta, färg och lite annat smått och gott till den ev kommande köksuppfräschningen, meee löööv! Fortsättning följer......


Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh vad spännande med köksrenovering - då får du inte glömma lägga ut före- och efterbilder.



Joo, visst klagar vi svenskar rätt mycket. Jag håller helt med dig. Jag gör det ju själv så inga pekpinnar. Men jag tror att man ska vara tacksam för det lilla, det tycker jag har blivit extra märkbart som förälder. En lugn stund om så bara för 5 min, att barnen sover, att de äter, att de är friska och inte har klippkort på sjukhuset..såna där saker. Att man är en familj som faktiskt älskar varandra så otroligt mycket att ingenting egentligen spelar någon roll. Leva i nuet typ. Lättare sagt än gjort när man ibland bara kan längta tills barnen går och lägger sig och det blir lugn och ro hihi!

2012-02-01 @ 20:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0