Ljusare?!

Åååh vad det är underbart när man riktigt ser på dagarna att det går åt rätt håll. Tidigare då man slutade fyra var de svart nu är de ljust. Våren är på G med storm steg! Är just nu ledig efter att ha arbetat helgen och det är så attans skönt att jag gärna kunnat vara ledig hela veckan.
Igår njöt jag hela förmiddagen för mig själv, inga ljud och inget tjat. Efter ett så flög barnen in sen var de kompisar för hela slanten. Hade en riktig LATdag förutom några maskiner tvätt och annat små fix. Idag ska jag och flisan fara på samhället tänker kika på skor. Sen blir de väl att snabeldraka lite och en älggryta ska kokas. Kvällen avslutas med Zumba denna otroligt roliga motion.

Tre dagars arbete väntar, sen är det helg IGEN.. :) Lutar åt att plumsa fram till stugan för att få taket skottat. Det i sig lär bli ett hårt arbetspass med tanke på att ingen skoter är körd där och snön är ju mjuk behövs verkligen en riktig tö så allt får tryckas till. Tror även taket över altan här hemma ska skottas och de brukar bli min uppgift. Är egentligen ingen fara de otäcka i det hela är att taket är så halt så man glider framåt. Det kittlas under fötterna då!! OCH har ingen lust att drutta i backen! Men man landar ju förhoppningsvis mjukt. Får hoppas på en härlig helg med härligt väder så det blir lite skoterkörnng. Just ja måste väl kasta ihop en kaka oxå är ju någon som *host* fyller år snart och då ska de bjudas på mat med lite efterrätt!

Just ja har ju äntligen kommit mig för att boka lyx ansiktsbehandling var dock lång väntan på tiden hon verkar populär. Men måste ju vara ett tecken på att hon är duktig. Dock kan nog inte mina buskiga ögonbryn vänta på vaxningen som hon ska få göra så får nog ta tjuren vid hornen och ansa ut dom. Varför föddes jag inte med små ögonsatansajhelvetevaddetgörontattplicka bryn.
Nog tjatat om det.

See Ya!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0