Fem Dagar..

Nu är det bara fem arbetsdagar kvar sen har jag semester! JIPIEEE! Nästa Söndag klockan fyra så har jag SEX veckors ledigt! Fatta skööönt!!

I fredags föll regnet från himlen medan barnen gick i tåget mot hembygdsområdet. Stackars alla ongar som hade så fina kläder. Men väl framme på hembygdsområdet så blev det faktiskt uppehåll och solen sken igenom lite. Var massor av fin sång och söta barn som sjöng så fint och nu är det SOMMARLOV. Elina var så tjusig hon var stolt som en tupp, ska tömma kameran och få in en bild.

Efter avslutningen i klassrummet for vi till Umeå t or en resa på 32 mil ;) Men nu har vi handlat nytt golv, färg och andra tillbehör. Så snart är köket som nytt. Oturligt nog så verkar spisen ha pajjat ;P Få se om det måste bli en ny sådan oxå. Blir det de så ska jag ha varmluft det är ett som är säkert.

Igår tog vi en tur till Villis för att kika in nån "ful" vedvagn el vad det nu var som M vill köpa. FÅ se om det blir affär. Jag hade hellre velat ha ett nytt köksbord, myycket roligare!

Just nu väntar och väntar jag...många långa timmar. Men snart kanske?!!

Emanuel har mms:at några bilder 36 grader varmt i Side och dom verkar bo på ett jättefint hotell. Han kommer vara brun som en nötkärna då han behagar komma hem igen. Saknar han gör vi alla! Måste säga att det är så otroligt lugnt med bara ett barn hemma. Två veckor kommer gå fort sen lär det bli syskonkärlek för hela slanten på ont el gott ;)

I övrigt har helgen varit ganska lugn. Var på loppis idag och det vara bara Elina som fyndade hittade ett skrivbordsunderlägg för en tia, kalas! Dom kostar ju nästan 100 ny!
Dessutom fick Elina nya fina skor i Villis och de resulterade i att hon nu lärt sig knyta, toppen!

Verkar då inte bli sommar här uppe i norr i år fast vad gör det?! Jag trivs ju med lite kallare grader om de bara slutade regna. Inge skoj rensa rabatter i detta juh!
Men mysa inne går bra det oxå. Vi åt faktiskt ute i Fredags (Elina ville de) men när hon tagit en tugga så sa hon kan man ångra sig?! Var så kallt så täckjackan fick åka fram. Nåja är ju myggfritt iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0