Jisses!

Så trött jag är?! Varför?! Känns som jag vill sova i ett år!
Ska snart trycka på min Tassimo i hopp om att bli piggare. Båda mina E:n verkar feberfri idag, skönt! Livet återvänder. Just nu bråkas det för fullt vid Wii spelet..;) Dom bara SKA spela ihop sen BARA slåss dom..;) Roooligt el?!

Igår kväll tog jag en promenad med Trixi ack så skönt det var. Det fortsätter droppa från taken och grannhusens tak är tömda väntar bara på att snön från vårat Laggård´s tak kommer nedfarandes då har man ju göra för att få bort de.
Igår visades uppdrag granskning från Åsele och ambulans frågan. Tänker inte gå in på någon diskussion här om det men att det är tragiskt att ambulansen är borta är då ett faktum!!! Och visst vi har "akut"bil men jag hoppas då verkligen inte det händer någon större olycka så man ska måsta ligga ute i snön innan en ambulans och kanske helikoptern kommer... men de ska ju tydligen bli billigare att dra ut allt på ett larm än att ha EN ambulans...
Vad tycker ni??

Borde inte det vara mer lämpligt att sätta in fler akutbilar i t ex Umeå där det finns tillgång till fler ambulanser och närhet till sjukhus. Många fall där kan väl nästan ta en taxi till sjukan. Det borde väl kunna spara mer?! Jajaa vi får se var detta slutar. Många tankar har rullat i ens huvud angående denna fråga.

Nä mot Tassimo....


Kommentarer
Postat av: Jossan

Trött??? jojo är du på smällen Jennie hehe :P

2012-03-02 @ 13:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0