Ny Dag..Nya Tag!

SÅ har ännu en helg passerat i raketfart (som vanligt).
Vart en rolig helg.. Fredagen mös vi bara och somna för tuppen. Var inget på tvn så vi gjorde en tidig kväll efter lite diskussioner. M har verkligen tagit sig an detta med motion och äta rätt. Han e duktig han ;P Fick testa gympa på stol och det gick verkligen inte av för hackor, vart varm och flåsig.

Lördagen vart de besök på markanden men det var inte mycket och se. Inte ens sockar fanns de så jag får fortsätta frysa om fötterna. Barnen fyndade iallafall och M köpte en ny börs. Hann med ponnyridning också. Väl hemma igen hade vi mycket besök vilket var jättetrevligt. Kan verkligen sakna det där med "vänner" känner det speciellt extra mycket nu när gubben är borta!!
På kvällen vart de en tur på det Emanuel väntat på sen 05.20 på morgonen. Motorshow, tyvärr så vart jag väldigt besviken. Hälften av det som skulle hända hände inte ens p ga av vädret. Sen var ju dirty sanchez (vet inte hur de stavas men dom från MTV) där. Vilket gjort mig lite orolig då dom är väldigt brutala. Och showen startade och gissa om barnen hade frågor om typ varför krossa han lysrör mot snoppen?! och vad betyder the fucking?!? Vad svarar man?! Fucking betyder kramas för er som inte vet ;) Som tur var så var inte barnen så roade av denna show så vi passade på att handa nygrillad hamburgare. Summa sumarum så konstaterade Emanuel att dom var "dumma i huvudet" som höll på med dessa tokiga saker så vart det inte mer med det. Men själv hopp med cross och att han hoppade med motorcykel genom eld var hur HÄÄÄFTIGT som helst ;P Så manne va nöjd.

Vi var hemma vid åtta igen och då stod svärmor redo, fick barnvakt. Så jäkla härligt så ringde över några kompisar sen vart de vin och en tur på wärdshuset där vi svängde våra lurviga. Hade roligt! Hemma strax efter ett då jag stöp i säng och på Söndag morgon önskade jag mig till en annan planet ;P
Låg ända tills barnan kom hem då vart de en promenad!!
Efter vägen hittade barnen varsin cykel, whaat?! Japp..dom har fått sina vårpresenter men får inte riktigt börja cykla ännu är lite för mycket snö men efter påsk så. Var roligt se Elina´s min som hittade sin först hon fattade inte rikitgt att de var hennes! Emanuel fick en stor cykel med mycket växlar och dämpare och gissa vem som kom hem lite ledsen idag?! Joo han så klart för några på skolan sa ju att de var SKIT de han hade =( Mitt mamma hjärta vill bara gråta! Blir så arg, less och förbannad. Aldrig något som är bra tydligen. Men förklarade för han att försöka och inte bry sig att han ska fortsätta vara lika glad och att dom kanske är avvis för att dom inte har dämpare! Vad säger man?! Barnens värld är en HÅRD värld!! Emanuel är SJÄLVKLART SUPER glad och Flisan med så klart. Honhar ju tre växlad cykel nu och den är röööd ;P

I veckan jobbar jag bara två dagar sen väntar fem dagars ledighet. Blir bra och fortsätta vårstäda. Så snart är det påsk längtar så jag blir galen ska bli så härligt komma till stugan och bara njuuuta även om det i dagsläget ser ut som att man får lämna skotern hemma. Snön tinar så fort.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0