Återhämtning...

Pjuu helgen är över. Festen är avslutad och alla är nöjda.
Var roligt men jobbigt. Massvis med saker att tänka på och förbereda. Men kalasfiraren själv är jättenöjd och vi fick t om tack på VK. Så himla roligt. De flesta gäster hade så trevligt och tack sms om hur skoj det var har pipt i M´s telefon.
Vi bjöd på kallskuret, lax och potatisgratäng, till de körde vi ett rosmarinbröd som Emanuel bakat. En variant av egen sås och en bea.
Till minglet som de så fint heter vart de bål och snittar. Super gott. Speciellt dom med rökt kött och pepparrottsvisp.
Efterrätten var Rice Crispeis tårta med choklad kräm, grädde och hallon. Kaffe och wiskey alt likör.
 
Öppet hus bestod av paj, en sort med köttfärs och en med kassler/purjolök och lite sötsaker. Tyvärr kom inte så många som sagt dom skulle kika in på öppet hus så de flesta pajer vart kvar. Tror vädret spelade in mycket eftersom de var spöregn.
Trubaduren var super duktig kan varmt rekomendera honom.

Vi var några tappra som höll igång till fyra på natten. Dock är kvällen mycket av ett virr varr för mig då man vill vara trevlig både här och där. Folk kom och gick. Man är som inte van :)
Måste ändå säga att Söndagen gick bra och jag var inte allt för DÖD.
Tömmde lokalen och hade lite gäster. Drack C-vitamin och de gav en kicken.
Måndagen var nästan värst då man rikgtigt landat. Men vad gör de?! Kan vara värt med lite seghet efter en 40-årings kväll ;)
 
Summa sumarum en, LYCKAD KVÄLL!
 
Igår var de hockey och ÅIK. Idag är det ev ridning. Torsdag ska jag återigen våga mig på Afro Dansen det var ju jätteroligt.
Fredag är man ledig. Emanuel har hockey träning och på Söndag är de träningsmatch. I helgen måste jag ta mig an fönstrena. Varje år säger jag att jag ska lejja bort fönsterputsningen men varje år står jag liks förbannat där och svär ;)
Vill ha rena fönster och göra det roliga själv. Hänga upp gardinerna.
Så nog har man göra för att inte snacka om berget av tvätt :( Går inte spara några dagar med tvätten, blivit så efter som annat fått vara prio ett. Har hört att vissa stryker all sin tvätt, gör du de??!!
Inte jag! Huvva skulle få ha heltid där inne och då är vi bara fyra.
 
Nä nu ork jag inte skriva en rad till...dax för mina vitaminer och mina hårnärings tabletter som jag HOPPAS kommer hjälpa.
 
OVER and OUT!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lät ju som ni fick till en lyckad kväll MINST sagt! synd att vi ej var där. Hoppas du tog kort ;)

2012-10-12 @ 18:01:37
Postat av: Jennie

Hade bara varit och komma :) Var öppet hus efter 19.00... Han har så stor släkt så han drog gränsen för middagen för dom närmaste de där med bjuda och vilka man ska bjuda är alltid lika svårt. Och då var vi nästan 50 personer och då var inte all släkt där ;P Nope tog inte så mycket kort, tyvärr. Dessutom är inte jag och kamera så bra vänner. Blir alltid snett och vint. Borde gå kurs!!

2012-10-13 @ 08:48:43
URL: http://familyrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0