Underbara Söndag!

Jag ÄLSKAR Söndagar. Det är liksom lugnets dag. Trots att jag redan har en 9 åring som hunnit bli sur på sin mamma! Denne lille man hinner ju aldrig mer än slå upp ögonen så har han en plan på det han vill göra och det ska faras och skjutsas. Medan jag vill att man (ibland) också ska kunna ta det lugnt.
Skridskor stod på planen. Och JA senare men inte nu! Vill hinna dricka lite kaffe och slö se på tvn. Då vart de andra högljudda aktiviteter.
 
Vi har fått en riktig sovmorgon. SÅ underbart skönt. Jag vaknade före barnen det händer inte alltid. Halv nio titta jag upp och lyssnade det snarkades både här och där. Somande om och när klockan var nästan halv tio då började det röra på sig.
Frukosten är avklarad och kaffedoften kittlar min näsa.
 
Igår var det ju disco! Ooh my good vad mina barn var söta när dom for. Allting i denna ålder är ju så otrolig gulligt.
Disco, ni minns väl känslan själva?! När flickorna stod i en klunga och pojkarna i en. Sen vart de dom lugna låtarna och det tisslades och tasslades. PopCorn.
Helt ärligt var jag ju en av dom som aldrig blev uppbjuden. Stod alltid och tittade på. Jag var den som gick med lappar och frågade chans åt kompisarna. Och allt man ville var ju att också få dansa. Men nog överlevde man det också.
Finns ett starkt minne som jag ALDRIG kommer glömma. Var ett av discona. Jag var hemma och var så ledsen. Hade ju inget att ta på mig! Då tog min pappa på en "fin" affär i Boden som hette Animalen där såldes dyra kläder.
Höll på att svimma då jag gick därifrån med en turkos PTA klänning och ett stort svart bälte att ha i midjan. Så fin har jag NOG aldrig kännt mig som den kvällen. Underbara pappa!
 
Innan dansen igår var vi upp till Älgkojjan och grillade korv som vi satte i hamburgare bröd. Oj, vad flisan åt. Tänk att allt blir så mycket godare när man äter ute.
Var en underbar dag med solen som sken mellan träden.
Idag föll några flingor från himlen. Hoppas, hoppas det kommer mer! Vill ha vitt och minus grader. Man blir så pigg!

Har Ni sett serien Torka aldrig tårar med handen. Jag är imponerad. Helt suverän. Bara väntar på nästa avsnittet som är sista tror jag.
 
Vet ni, innan jag går. Imorgon ska jag uppleva något helt nytt för mig. Ska till skönhetssalong och få djuprengöring av ansiktet. Ska bli spännande finns nog en risk att man somnar i stolen. Jag kommer glänsa.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilket underbart minne du delar med dig av. Även om de smärtar en i hjärtat av det delvis.

Vad skönt och lyxigt med ansiktsbehandling. Du kommer få ett ansikte len som en barnrumpa :)

Hoppas ni får en fortsatt bra söndag.

2012-10-21 @ 10:32:51
Postat av: Jennie

Hehe! Ja ska bli ljuvligt! Få se om jag bokar fötterna sen, där behövs nog mer än en behandling för att dom ska bli lena :P Stackars Tassar!

2012-10-21 @ 17:34:31
URL: http://familyrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0