Home Sweet...

Tbax på hemmaplan igen då!
Varit "hem" en sväng.Platsen där minnena finns i var och vartannat gathörn, där man kan gatorna utan att blinka och där de flesta av alla MINA nära finns. Som vanligt räckte inte tiden till. Kan inte rå för att jag verkligen längtar efter och saknar Boden. Det bara är så!!
Det växer och händer något nytt nu varje gång man är dit. Fick många roliga tankar från barn/ungdomsåren. Passerade Garnisonsgatan och J hjälp vad vi hann mer där?!  ;) Vart förvånad då min gamla lågstadie skola numer var jämnad med marken. Men mellanstadie skolan "kråkslottet" stod kvar. Gympan i den skolan var alltid lika spännande man visste aldrig om man skulle trilla genom taket ;) Man tordes inte heller gå ner i källaren för att göra sina behov, för där var svarte madam och det spökade både här och där. Pingisrummet där man sprang med lappar för att "fråga chans" åt kompisarna, hahaa! Jaa de var tider det!!
 
Vi hade det iallafall väldigt bra om än barnen vart rastlös då dom ju är kompisberoende! Hade ett fint kalas och skrattade och umgicks.
 
Nu är vardagen åter här. ÅIK i Tisdags, ridning i Onsdags och innebandy på Söndag. Och än värre lär det bli då manne vill börja hockey men ack så roligt. En elbas måste oxå införskaffas då manne ju börjat musikskolan. Frågan är bara var?! Vill inte kasta ut massa pengar då man ju inte vet hur stort intresset kommer bli men jag hoppas verkligen han vill spela för tror han är rätt musikalisk vilket jag inte är.
Minns min tid inom musiken! Gitarr japp! De skulle jag satsa på. Gick några lektioner och övade väl nån ggn mellan varven till den STORA dagen. JAG skulle sitta i kyrkan och spela. Nervös. Hade mina noter i en plastficka och när jag väl skulle spela den simpla låten blänkte de från lampan så jag såg INGET!  Spelade på något "vackert" nån not jag minns vad jag tyckte tog emot applåderna och slutade med Gitarr ;) Kort men intensivt.
 
Resten av veckan ska jag oxå arbeta hela helgen. M jagar ju nu varje helg så som tur är ställer svärmor upp med barnen.
Just ja en ny (begagnad) skoter står på gården till barnen. En Yamha som det ska VA ;P Gissa om någon väntar på VINTER! Planerna är oxå stor på att lillasyster minsann ska få sitta i pulkan och han ska köra. Syskonlööööv!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja Boden väcker många minnen och många roliga och avgörande på Lundagård.
Minns du när Jörgen sprutade ner hela källaren/pingisrummet med brandsläckaren? Inger var så flyförbannad så man visste inte vart man skulle ta vägen. Tillslut erkände han. Ja och pingisturneringarna som man ibland spelade med böcker...Sen minns jag när du och jag var på väg till skolan och de hade lagt is på fotbollsplanen och du drattade på rumpan. Tur vi hade nära hem och byta om. Ingen kan säga att vi inte har haft kul under de åren vi gick där.
Svarta Madam också haha - kommer ihåg att man sällan gick ner dit själv när man behövde besöka toaletten...

Hallonsaft, hallonsaft :)

2012-09-15 @ 16:17:32
Postat av: Jennie

Hahaa jaa jag vart sjöblöt, hade jag inte vita byxor oxå?! Heheee!

2012-09-15 @ 17:17:57
URL: http://familyrock.blogg.se
Postat av: Jossan

Ja du har rätt! De var de där vita snygga New Maxim byxorna du hade. Vet att jag tyckte de var grymma.
Vilket minne vi har :)

2012-09-18 @ 22:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0