På G...

...mot Strömsund. Idag ska det shoppas. Sista sakerna till manne´s hockeypremiär ska inhandlas. Ska givet handla annat med är ju Dollarstore där. Idag på nyheterna så tog det upp om att många barn inte kan delta i sporter för att det är för dyrt. Det kan jag verkligen förstå. Att de blir glapp, för det är INTE billigt. Här i Åsele ska vi inte klaga för här är det gratis att vara med (upp till det dom blir i tonåren) tror jag, förutom medlemskap i ÅIK och detta måste man ju ha för försäkringen som täcker barnen OM något skulle hända. Men vad är inte avgifterna i stora städer?!  Men alla saker som ska inhandlas kostar ju och med dagens arbetslöshet och annat så är det klart att många barn får avstå sporten. Tur iallafall att det finns begagnat och tycker samtidigt det är fel att barnen inte får testa det dom vill. Har man satt barn till världen ska dom oxå få göra och utveckals i det dom finner intressant utan krav på att dom MÅSTE fortsätta ifall det visar sig att det inte var rätt aktivitet.
 
Börjar vara riktigt kallt nu. Det var minus två i morse. Snart kommer det vita guldet. Ska bli roligt att få ta fram gammla Bettan. Hon väntar och laddar. Måste inhandla ett skoterställ. Man måste ju vara snygg då man kör Yamahaa!!
I veckan ska jag också lösa mitt träningskort ska försöka träna tre ggr i veckan och få i mig den rätta maten så jag tappar dessa sista kilon som sitter hårt på min kropp.
Let´s Goo!
 
Idag är det skolfoto i Emanuel´s klass. Han är inte klippt :( men hoppas han får ha kepa på sig för det är så man ser han oftast el typ JÄMT;) Dock tog han på sig fin skjorta, byxor och slips, det ni ;) En stilig ung man!
Imorgon är det Flisans tur. Hon ska duscha ikväll och sova med flätor i håret så det blir lockigt. Hon älskar ju att fixa sig och är så flickig det bara går att bli! Planer, planer bara ställa upp och styra lagom så både mamma och barn blir nöjda.
 
Igår var vi och såg filmen Modig i 3D den var jättebra. Popcorn doft i massor. Finns inget som Bio vi ska verkligen gå oftare. Är så roligt.
Såg på en annan blogg att de finns bio i 5D hade aldrig hört talas om det. Dock verkar filmerna vara korta men det kommer doft, blåser och luktar. Vore riktigt coolt att testa!! Ni som bor i närheten av detta måste ju bara prova!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0