Söndag..

Två dagar ledigt nu. Kan man säga annat än, skönt!
Helgen har bara rusat iväg då jag har arbetat. Har inte hunnit göra så mycket vettigt mer än bakat bröd ihop med Emanuel. Har glömt hur roligt det är att baka mjukbröd. Ska göra något ihop med Elina också i veckan. Måste bara köpa mer jäst. Fast då kanske de blir av det sötare slaget.
Tyvärr så törs jag ju inte ha "sånt" hemma då mat missbrukaren i mig gärna tar över. Dennna kamp!
Men till kalaset kommer de ju gå åt. Elller så gör vi helt enkelt något annat gott mjukbröd. 
 
Igår åt vi god Tacos som Elina och M fixat och hackat och donat. Gudagott var det.
Emanuel och M har oxå städat och gjort höstfint på gården. Tre skotrar är redan uppställda på gården.
Är lite häckklippning kvar sen får snön komma så de blir lite ljusare.
Idag fick vi torsk till middagen den var så goood! Jag bara ÄLSKAR fisk. Förr innan op var jag en riktig köttmänniska men nu skulle jag hellre välja fisk än kött, knepigt va?!
 
Har just tittat på Nybyggarna på datorn, tårarna sprutade. Usch vad vi människor gör mot oss själva. OCH till vilken nytta?! Missbruk som missbruk.
Kan känna igen mig i så mycket som tjejen i detta avsnitt pratade om. Förstå vad hon känner. 
Hoppas, hoppas hon kan finna vägen ur sitt missbruk och komma tillbaka.
Även om jag aldrig testat knark och aldrig någonsin kommer testa så har ju maten varit mitt knark. Och de påverkar och gör ju inte en som droger gör men på något vis så är de i grund och botten samma. En tröst i nöden fast det egentligen är något annat som man behöver.
 
Först när Du har skapat Din egen lycka vinner Du kärlek i livet.
- Iyanla Vanzant
 
Längtar till helgen. Tror det kommer bli så otroligt roligt. Hoppas iallafall det för ungdomen som fyller år.
Himla skoj oxå att fixa och dona!
 
Pst! PÅ allvar nån som kan lära mig infoga bilder från typ google på bloggen?! Jag är galet dålig, snyft!
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Om du hittar en bild på google måste du spara ner den på skrivbordet (enklast) först. SEN gå in på bloggen och ladda upp den där från själva skrivbordet. Comprende?

2012-10-01 @ 20:59:22
Postat av: Jennie

JAHAAAAAA...haha! Har tesatat kopiera X antal ggr ;P

2012-10-01 @ 21:07:44
URL: http://familyrock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0