Spääning...!

Har hört att vi har ett Lodjur runt knuten. Det vart tydligen fotat igår och grannen mötte de på skoterspåret.
Tänkte att nog har det säkert försvunnit menar inte vill väl ett så pass skyggt djur stanna här. Kände ändå att det nog var bäst att följa Trixi och släppa henne lite, hunden var som galen. Upp mot träden och nosen i backen.
Ropade på Trixi som kuta som en galning åt ett håll. Som jag vänder mig om så smyger detta vackra djur på oss.
Kan säga att de ilade till lite i kroppen. Lodjuret tog ett steg mot oss. Trixi såg det inte som tur var. Jag tog ett stort kliv mot kissen och den vände. Fick fast Trixi med lite panik i rösten ;)
Bäst och gå hem....!
 
Kan dock erkänna att det känns lite olustigt att gå ut och rasta voffan ikväll i mörkret!
 
Men mest undrar jag hur djuret mår?! Eftersom det håller till här men verkar som länsstyrelsen fått reda på att de vandrar här så få se om någon kan hjälpa det?! Får ringa och kolla av imorgon för vill inte ha det inpå knuten.
 
MJAUUUU!!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Vilket äventyr! Synd du inte hade kameran med dig - hade velat se den där katten :)

2012-09-15 @ 16:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0