Ett år sen..

Oj vad jul och nyår rusat förbi.
Vad har vi hunnit med?!
Firat jul i Boden. Var så fruktansvärt kallt så vart tonvis med tv tittande och lite Svarte Petter och Finns i sjön.
Massor av go mat och godis. Lite rundtur i Boden och besöka lite släkt. Ångrade bara att jag inte tog med badkläderna för Nordpoolen hade ju öppet alla dagar.
 
Barnen var så otroligt glada över sina julklappar att man vart rörd.
Trodde Emanuel skulle dö av lycka då han öppnade både sin nya hockeyklubba och touch mobil. Dessa två stod överst på önskelistan och han fick dom. När man ser sin son i princip gråta då kokar mamma hjärtat över. Elina fick lego friends och digital kamera. Kameran gillade hon skarpt och var överlycklig att springa runt och fota dagarna i ända.
 
Nyår firades hemma vid grillringen. Oslagbart väder. Vi hade så himla mysigt min lilla familj. Åt älgwok och grillade marsmallows med mariekex. Varm choklad. Lekte i backen och manne körde lite skoter.
M lurade oss också att leka vissel leken. Ni vet man får två kex och ska kunna vissla, oh my good vad barnen tyckte de var skoj. Vid tio snåret tittade grannarna över med pannacotta, namnam.
Vid elva var jag envis med att vi måste gå in för att se Grevinnan och Betjänten dettta är ett MÅSTE på nyår.
Elina höll på att knoppa in då men det räddade jag med gagnam style. Den låten får ju varenda kotte att ryckas med. SÅ i år var hon faktiskt vaken för första ggn och skålade in det med jätte pommacen vi köpt.
M och grannen riggade raketer utanför och dom var riktigt vackra. Dock så small den sista i snödrivan. Av nån anledning lyfte den inte och tur i oturen var ju det, menar tänk om den farit mot oss.
 
Jullovet gick i en rasande takt och barnen behövde sina två veckots ledigt.
 
Nu är det full fart mot våren.
Mycket kommer hända även detta år det är jag övertygad om.
 
Denna helg består av arbete. Medan övriga familjemedlemmar ska åt Lycksele imorgon.
 
På Tisdag väntar undersökning hos tandläkaren. Detta är det ställe jag avskyr mest på jorden. Har ångest redan sen innan jul då jag fick min tid. Föder hellre hundra ungar än går dit. Men nödvändigt ont och tänker FAKTISKT gå. Så många år då jag struntat bara för jag är så hamig. Men det satte ju sina spår och vart allt annat än gratis då jag gick.
 
Planerar också en träff med min syster. Tänkte verkligen unna mig en resa. Ensam. Då jag får träffa henne och barnen. Mosters gullefjun.
Blir i Mars som det ser ut nu. Då får barnen och M mysa ensam. Tror dom har det väldigt bra då! ;)
Inte ofta man gör något på egen hand nuförtiden. Så blir konstigt.
M jagar ju hela hösten och borta varenda helg så nu blir det min tur. Dock tänker jag inte jaga älg i gbg utan kläder och skor! Plus lite spa på det!
 
Nä nu dega ner sig i soffan efter att nattat två barn som INTE ville sova. Tog en dusch och när jag kom ut så snarkade båda två!
 
Go Natt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0